Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

14. Ethik, Moral, Werte

Authors : Peter Hennerfeind, Barbara Hennerfeind, Regina Swoboda

Published in: Soziale Aspekte der Führung

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Wie ehrlich sind Unternehmen? Wie behandeln sie ihre Mitarbeiter und ihre Umwelt? Welche Verantwortung tragen Unternehmen? Wie können Führungskräfte durch ihre Handlungen Unternehmen beeinflussen? Diese und weitere Fragen werden in diesem Kapitel beantwortet. Außerdem werden neue unangenehme Fragen aufgeworfen, denen sich Führungskräfte stellen müssen. Zum Abschluss des Kapitels geht es um das gemeinsame Verständnis von Richtig und Falsch und dessen Zusammenhang mit dem Funktionieren eines erfolgreichen Unternehmens.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Ethik, Moral, Werte
Authors
Peter Hennerfeind
Barbara Hennerfeind
Regina Swoboda
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-29510-3_14

Premium Partner