Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

Exploring Subcultural Influences on Product Images

Authors : Louise A. Heslop, Nicolas Papadopoulos, Margie Bourk

Published in: Proceedings of the 1996 Multicultural Marketing Conference

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Subcultural-based differences were found in the country and product images held by respondents of the home country and its regions. More positive images appear to be based on the subcultural affiliations of respondents to ethnically linked regions. Mixed findings were found for more distantly linked countries with historical colonial ties.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Exploring Subcultural Influences on Product Images
Authors
Louise A. Heslop
Nicolas Papadopoulos
Margie Bourk
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17395-5_37