Skip to main content
Top

Hint

Swipe to navigate through the chapters of this book

Published in:
Cover of the book

2017 | OriginalPaper | Chapter

1. Growth Hacking vs. Growth Management

Author : Hendrik Lennarz

Published in: Growth Hacking mit Strategie

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

share
SHARE

Zusammenfassung

Ist „Growth Hacking“ das nächste große Ding wie damals Web 2.0 und Social Media? Oder doch nur ein weiteres Buzzword in der digitalen Szene? Selbst erfahrene Produkt- und Marketing-Experten tun sich mit der Einordnung des Begriffs oftmals noch sehr schwer. Manche halten Growth Hacking für das clevere Befeuern aller verfügbaren Online-Marketing-Methoden, andere wiederum als Synonym für virales Marketing. Beides ist nicht das, was echte Growth Hacker unter Growth Hacking verstehen. Aber was genau ist es?
Literature
10.
go back to reference Weinberg, G. 2014. Traction: A startup guide to getting customers, 19 f. New York: S Curve Publishing. Weinberg, G. 2014. Traction: A startup guide to getting customers, 19 f. New York: S Curve Publishing.
12.
go back to reference Croll, A. 2013. Lean analytics: Use data to build a better startup faster. Sebastopol: OʼReilly Media, Inc. Croll, A. 2013. Lean analytics: Use data to build a better startup faster. Sebastopol: OʼReilly Media, Inc.
Metadata
Title
Growth Hacking vs. Growth Management
Author
Hendrik Lennarz
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-16231-3_1