Skip to main content
Top

2022 | OriginalPaper | Chapter

4. Immersive Experiences in Retail Agglomerations: The Diffusion of Virtual and Augmented Reality Technologies

Author : Amela Dizdarevic

Published in: Der zukunftsfähige Handel

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

The offer of immersive technologies is widely discussed in theory. However, a look into practice shows that the implementation of virtual and augmented reality applications in retail agglomerations is rare. To shed light on this slow diffusion, the chapter reviews the usage of immersive technologies applied within shopping centres and inner cities. An illustration of best practices introduces the topic by giving an overview of the current state. It follows a discussion of potentials and challenges of the digital transformation in retailing. The sub-chapter involves statements from agglomeration experts from theory as well as practice delivering their opinions if and how retail agglomerations might benefit from drawing on immersive technologies.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Carmigniani, J., & Furht, B. (2011). Augmented reality: An overview. In B. Furht (Hrsg.), Handbook of augmented reality (S. 3–46). Springer.CrossRef Carmigniani, J., & Furht, B. (2011). Augmented reality: An overview. In B. Furht (Hrsg.), Handbook of augmented reality (S. 3–46). Springer.CrossRef
go back to reference Dizdarevic, A., Evanschitzky, H., & Backhaus, C. (2018). Elevating shopping experiences through digital technologies: The case of retail agglomerations. Marketing Review St. Gallen, 6/2018, 34–41. Dizdarevic, A., Evanschitzky, H., & Backhaus, C. (2018). Elevating shopping experiences through digital technologies: The case of retail agglomerations. Marketing Review St. Gallen, 6/2018, 34–41.
Metadata
Title
Immersive Experiences in Retail Agglomerations: The Diffusion of Virtual and Augmented Reality Technologies
Author
Amela Dizdarevic
Copyright Year
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-36218-8_4

Premium Partner