Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Chapter

9. Imperative 7: Realize the Only Way to Build Customer Loyalty Is through Customer Memories

Authors : Colin Shaw, Ryan Hamilton

Published in: The Intuitive Customer

Publisher: Palgrave Macmillan UK

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Price is not the main reason for customer churn; churn occurs due to overall poor quality of customer service. – Accenture Global Customer Satisfaction Report 2008.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
1.
go back to reference Kahneman, Daniel. Thinking, Fast and Slow. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2011. Kahneman, Daniel. Thinking, Fast and Slow. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2011.
2.
go back to reference Redelmeier, Donald A., Joel Katz, and Daniel Kahneman. “Memories of colonoscopy: a randomized trial.” Pain 104(2003): 187–194.CrossRef Redelmeier, Donald A., Joel Katz, and Daniel Kahneman. “Memories of colonoscopy: a randomized trial.” Pain 104(2003): 187–194.CrossRef
6.
go back to reference Loftus, Elizabeth F. “Creating False Memories.” Scientific American. 277 (1997): 70–75.CrossRef Loftus, Elizabeth F. “Creating False Memories.” Scientific American. 277 (1997): 70–75.CrossRef
Metadata
Title
Imperative 7: Realize the Only Way to Build Customer Loyalty Is through Customer Memories
Authors
Colin Shaw
Ryan Hamilton
Copyright Year
2016
DOI
https://doi.org/10.1057/978-1-137-53430-9_9