Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Chapter

Innengerichtetes Markenmanagement in der Gastronomie: Über die Wechselwirkungen zwischen Marke und Personal

Authors : Stefan Nungesser, Christiane Boden

Published in: Brand Leadership im Tourismus

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Dieser Beitrag thematisiert die Bedeutung von klarer Profilierung für Gastronomiebetriebe. Dazu ist es notwendig, nach innen wie nach außen zu wirken. Nach innen geht es darum, eine unverwechselbare Markenidentität zu entwickeln, was die Basis für markenkonformes Verhalten und vor allem für die Identifikation der Mitarbeitenden mit dem Unternehmen ist. Dadurch kann langfristig auch eine Wirkung nach außen erzielt werden, um die Arbeitgeberattraktivität zu steigern. Die beiden beschriebenen Beispiele der Soulkitchen Group und der Gustoso Gruppe verdeutlichen die positiven personalpolitischen Auswirkungen der Markenidentität in der Gastronomie.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Footnotes
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Innengerichtetes Markenmanagement in der Gastronomie: Über die Wechselwirkungen zwischen Marke und Personal
Authors
Stefan Nungesser
Christiane Boden
Copyright Year
2025
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-45540-8_17

Premium Partner