Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Chapter

Kundenbefragung

Authors : Georg Felser, Stefanie Winter

Published in: Feedbackinstrumente im Unternehmen

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Kundenbefragungen bieten nicht nur die Möglichkeit, eine Rückmeldung über die Bewertungen der Kunden zu erhalten, sie signalisieren auch an Kunden und Mitarbeiter, dass sich das Unternehmen um stetige Verbesserung von Service und Angebot bemüht. Methodisch können Kundenbefragungen quantitativ oder qualitativ angelegt sein, was jeweils unterschiedliche Anforderungen an die theoretische Vorbereitung bzw. die spätere Auswertung stellt. Der Beitrag geht zunächst auf den Begriff Kundenbefragung ein, bevor Funktionen und Ziele näher erläutert werden. Im Anschluss werden die unterschiedlichen Formen und Methoden der Kundenbefragung ausführlich vorgestellt und Gestaltungsempfehlungen im Prozessverlauf gegeben.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Kundenbefragung
Authors
Georg Felser
Stefanie Winter
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-20759-5_9

Premium Partner