Skip to main content
Top
Published in: Marketing Review St. Gallen 3/2014

01-06-2014 | Schwerpunkt

Managing Customer Value in Business-to-Business Markets

Authors: Vikas Mittal, Carly Frennea, Robert A. Westbrook

Published in: Marketing Review St. Gallen | Issue 3/2014

Log in

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Excerpt

Increased customer value can impact customer behaviors that drive company performance. As a result, firms must invest in the drivers of customer value. The authors describe a management tool that identifies the most relevant value creation activities, the satisfaction profit chain (SPC). As detailed in two case studies, the SPC is especially useful for B2B firms catering to small to medium-sized enterprises. …

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Marketing Review St. Gallen

Die Leitidee der Thexis ist immer eine realitätsorientierte Sicht auf das Marketing-management gewesen: Sowohl die Sichtweise der THEorie als auch der Blick-winkel der PraXIS erfassen nur Teilausschnitte der umfassenden Realität.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Frennea, C./ Mittal, V./ Westbrook, R. (2014): The Satisfaction Profit Chain, in: Rust, R. T./ Huang, M.-H. (Eds.): Handbook of Service Marketing Research, New York: Edward Elgar Publishing, pp. 182–218. Frennea, C./ Mittal, V./ Westbrook, R. (2014): The Satisfaction Profit Chain, in: Rust, R. T./ Huang, M.-H. (Eds.): Handbook of Service Marketing Research, New York: Edward Elgar Publishing, pp. 182–218.
go back to reference Kamakura, W. A./ Mittal, V./ de Rosa, F./ Mazzon, J. A. (2002): Assessing the Service-Profit Chain, in: Marketing Science, 21, 3, pp. 294–317.CrossRef Kamakura, W. A./ Mittal, V./ de Rosa, F./ Mazzon, J. A. (2002): Assessing the Service-Profit Chain, in: Marketing Science, 21, 3, pp. 294–317.CrossRef
go back to reference Mittal, V./ Frennea, C. (2010): Customer Satisfaction: A Strategic Review and Guidelines for Managers, in: Fast Forward, MSI Report 10-701. Mittal, V./ Frennea, C. (2010): Customer Satisfaction: A Strategic Review and Guidelines for Managers, in: Fast Forward, MSI Report 10-701.
go back to reference Rust, R./ Zahorik, A./ Keiningham, T. (1995): Return on Quality (ROQ): Making Service Quality Financially Accountable, in: Journal of Marketing, 59, April, pp. 58–70.CrossRef Rust, R./ Zahorik, A./ Keiningham, T. (1995): Return on Quality (ROQ): Making Service Quality Financially Accountable, in: Journal of Marketing, 59, April, pp. 58–70.CrossRef
Metadata
Title
Managing Customer Value in Business-to-Business Markets
Authors
Vikas Mittal
Carly Frennea
Robert A. Westbrook
Publication date
01-06-2014
Publisher
Springer Fachmedien Wiesbaden
Published in
Marketing Review St. Gallen / Issue 3/2014
Print ISSN: 1865-6544
Electronic ISSN: 1865-7516
DOI
https://doi.org/10.1365/s11621-014-0362-y

Other articles of this Issue 3/2014

Marketing Review St. Gallen 3/2014 Go to the issue

Service

IT-Trends