Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

Marketing Research: Family Income Levels and Enrollment Strategies

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

In times of impending enrollment declines Institutions of Higher Learning (IHL) seek ways to control the situation. Marketing Research can provide needed insights. High School seniors from families with different income levels were asked their perceptions and enrollment strategies were evolved from the response patterns.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Marketing Research: Family Income Levels and Enrollment Strategies
Authors
Loren B. Jung
Van D. Psimitis
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_156