Skip to main content
Top
Published in:

2017 | OriginalPaper | Chapter

1. Marketing und Sales Automation

Author : Uwe Hannig

Published in: Marketing und Sales Automation

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Die Automation wiederkehrender Aufgaben in Marketing und Vertrieb ermöglicht die Steigerung der Prozesseffizienz ebenso wie der Effektivität von Entscheidungen in diesen Bereichen. Im Gegensatz zu den angloamerikanischen Ländern beschäftigt man sich in Deutschland in Wirtschaft und Wissenschaft bisher erst zaghaft mit der Thematik. Ziel des Beitrags und des gesamten Buchs ist es, ein Fundament für die Marketing und Sales Automation zu schaffen und Unternehmen zu motivieren, Marketing- und Vertriebsaufgaben zu automatisieren.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Marketing und Sales Automation
Author
Uwe Hannig
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-15260-4_1