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Media Relations

Aus der Redaktion

Exzellente Kommunikation nutzt Reputationskennzahlen

Wirtschaftliche Entscheidungen sind häufig erklärungsbedürftig. Dennoch finden sich in Vorständen kaum Kommunikationsprofis. Dabei wird PR-Expertise hier dringend gebraucht. Denn der Ruf von Unternehmen ist schnell verspielt.

Wie Pressesprecher Journalisten gezielt unterstützen

Public Relations Gastbeitrag

Journalisten haben immer mehr Zeitdruck. Um ihnen zu helfen, die Qualität der Berichterstattung hoch zu halten, können Pressesprecher und andere PR-Experten den Journalisten gezielt Themen vorschlagen und Kontext liefern.

Dax-Konzerne setzen auf Gendersprache

Compliance Infografik

Für die einen ist es Gendergaga, für die anderen ein Mittel zu mehr Geschlechtergerechtigkeit: Gendersprache. Wie eine Umfrage zeigt, wollen Dax-Konzerne diese mehrheitlich nutzen.

CSR bleibt oft unsichtbar

Stiftungen und soziale Engagements von Unternehmen genießen ein hohes öffentliches Ansehen. Bei der Kommunikation der guten Taten hapert es aber noch: Die Mehrheit der Verbraucher fühlt sich nicht ausreichend über die sozialen Projekte informiert.

Instagram im Wandel

Soziale Netzwerke halten Marketer mit ihren ständigen Neuerungen in Bewegung. So auch die App Instagram, deren Nutzungspraxis schon bald weniger von Fotos und Likes geprägt sein könnte.

Die PR in der Image-Krise

Public Relations Schwerpunkt

Nie war es für Unternehmen wichtiger, das eigene Image mit professioneller Kommunikation zu fördern. Doch den Public Relations wird diese Rolle immer seltener zugetraut. Stattdessen sind andere Botschafter gefragt.

"Große Hechte im Media-Teich machen Druck"

Mediaagenturen, die Konditionen diktieren und Publisher, die ihre Einflusskraft verlieren. Wer besteht im deutschen Wirtschaftsdreieck? Ein Springer-Autorenteam rät Marketeers zu mehr Misstrauen und Selbstbewusstsein.

"Unternehmen erleiden durch Skandale Image-Verluste"

Skandale treffen Unternehmen meist unvorbereitet und lassen sich nur schwer stoppen. Mathias Kepplinger, Springer-Autor des Buchs "Medien und Skandale", deckt im Interview Ursachen und Hintergründe auf, die öffentlich verschwiegen werden.

Zeitschriftenartikel

Open Access 11.01.2024

Differential Exposure to Climate Change? Evidence from the 2021 Floods in Germany

We analyze the exposure of different income groups to the 2021 floods in Germany, which serve as an exemplary case of natural disasters intensified by anthropogenic climate change. To this end, we link official geo-coded satellite data on …

08.01.2024

National philosophy and religion on corporate social responsibility/public relations initiatives: a case study of Islamic influence in Brunei business system

National philosophy and religion can have a strong influence on a country’s business system, sociocultural environment, and corporate decisions. Islamic principles impose obligations on businesses and organizations operating in nations where …

22.11.2023 | Research Article

The Double-Edged Sword of State Media Credibility: Experimental Evidence from China

Existing research has shown that pubic trust in state-aligned media facilitates political persuasion. However, little is known about how media credibility interacts with political trust when governments exercise control over media outlets acting …

13.11.2023

The media response to a loss of analyst coverage

This paper examines how the media responds to the loss of analyst coverage resulting from brokerage mergers and closures. We find some evidence of an overall decrease in media coverage of affected firms, consistent with analysts serving as a …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Military Contractors in a Post-heroic Society: Organizational Adaptation and Military Autonomy

This chapter examines the reasons behind the widespread utilization of military contractorsMilitary contractor. To address this question, the paper develops the contentious of previous scholarly work to argue that the extended use of military …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Politics and Economics of Health and Science Journalism on TV

Health and science reporting on TV is often influenced by economic and political factors. Specifically, the journalistic output is shaped by outside institutions such as hospitals and research organisations. In many developing countries, the …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Context Matters: Geography, Research Sites, and Media Trajectory

This book is based on the research that investigated the digital lifeworlds of children in rural and urban areas in two states or provinces in Nigeria, namely Anambra State and Federal Capital Territory (FCT)-Abuja, located in the Southeast and …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Religion in the News Media

In Chap. 3 , I discuss the core of the four-layer rationale for the democratic approach or primarily the research on religion in the news. I begin by outlining the key arguments in the broader field of religion, media and culture, including their …

In eigener Sache