Skip to main content
main-content

Mobile Marketing

Aus der Redaktion

M-Commerce

06-05-2022 | Mobile Commerce | Infografik | Article

M-Commerce wird beliebtester Shopping- und Kommunikationskanal

Kommunizieren und Einkaufen per Smartphone, den M-Commerce, mögen Kunden am liebsten. Dementsprechend wachsen die Umsätze in dem Kanal. Das ergibt eine Studie unter europäischen Konsumenten.

App-Marketing

18-01-2022 | Mobile Marketing | Im Fokus | Article

So gelingt Kundenkommunikation über Mobile Apps

Eine Mobile App ist kein Selbstläufer. Stattdessen gilt es, Nutzer zu wertvollen Opt-ins zu bewegen und mit relevanter Kommunikation kontinuierlich zu binden. Im Idealfall springen dabei auch wertvolle Zero-Party-Daten für Marken heraus.

Geringe Besucherströme in deutschen Innenstädten

23-09-2021 | Handel | Infografik | Article

Innenstädte brauchen neue Media-Strategie

Das New Normal rüttelt an den Grundfesten des stationären Handels in vielen Städten. Eine Stärkung der Besucherfrequenz gelingt wohl nur, wenn auch digitale Kommunikationskanäle in ihrem Potenzial ausgeschöpft werden.

weitere Artikel

Related topics

Superior

Related

Zeitschriftenartikel

Open Access 08-07-2022 | Original Empirical Research

Artificial empathy in marketing interactions: Bridging the human-AI gap in affective and social customer experience

Artificial intelligence (AI) continues to transform firm-customer interactions. However, current AI marketing agents are often perceived as cold and uncaring and can be poor substitutes for human-based interactions. Addressing this issue, this …

Open Access 20-04-2022 | Original Empirical Research

The value relevance of digital marketing capabilities to firm performance

Digital transformation of the marketing organization forces firms to develop new digital marketing capabilities (DMCs) to remain competitive. However, despite considerable academic and managerial interest, the value relevance of DMCs beyond the …

28-03-2022 | Original Empirical Research

Hey, Alexa! What attributes of Skills affect firm value?

Anthropomorphic voice assistants (e.g., Amazon Alexa) enable users to use natural-language voice commands to control “smart” objects and access the internet for information, shopping, and entertainment. Most manufacturers of voice assistants allow …

10-03-2022

Unraveling mobile internet behavior through customer segmentation: a latent class analysis

This paper investigates heterogeneous mobile app usage patterns through customer segmentation and further examines how customer characteristics are correlated with these heterogeneous usage patterns. The research utilizes a unique individual-level …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2022 | OriginalPaper | Chapter

Digital Marketing in Tourism

Information and communication technologies have contributed significantly to the development and growth of the tourism industry. Tourists use the Internet in all phases of the customer journey. In 2020, the typical user spent on average 6 h and 43 …

2022 | OriginalPaper | Chapter

Mobile Anwendungssysteme

In diesem Kapitel wird ein Überblick über mobile Anwendungssysteme gegeben (Abb. 8.1). Programme, die auf mobilen Endgeräten ausgeführt werden, werden als App bezeichnet. Anfangs waren es vor allem Privatpersonen und Konsumenten, die sich Apps …

2022 | OriginalPaper | Chapter

Empathetic Connection

This chapter explores the increased interest in consumers’ emotional private life. Algorithmic systems allow marketing organisations to create new in-depth profiles of consumers’ psychology, measure sentiment in the digital marketplace, and …

2022 | OriginalPaper | Chapter

Algorithmic Marketing

This chapter provides an overview of the “algorithmic business” concept. The latter is a socio-technical notion describing the use of intelligent computational processes by business entities which allow making assessments, predictions and …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

  • Fuchs Richter 20. Jubiläum

    22-09-2022 | Private Banking | channelseite | Article

    FUCHS|RICHTER Prüfinstanz feiert 20-jähriges Jubiläum

    "Wir machen Qualität im Private Banking transparent" ist die Mission der FUCHS|RICHTER Prüfinstanz. Seit 20 Jahren geben Fuchsbriefe Verlagschef Ralf Vielhaber und der geschäftsführende Gesellschafter Dr. Jörg Richter vermögenden Privatanlegern, Kleinanlegern und Stiftungen Orientierung bei der Geldanlage. Sie beobachten Banken, Vermögensverwalter und Family Offices im gesamten deutschsprachigen Raum.

Bücher