Skip to main content
Top

2017 | Supplement | Chapter

3. Mobile Marketinginstrumente

Author : Daniel Rieber

Published in: Mobile Marketing

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Für seine Nutzer bietet das Smartphone vielseitige Einsatzmöglichkeiten und einen stetig wachsenden Funktionsumfang. Wer seine Zielgruppe dort ansprechen möchte, wo sie sich aufhält, muss sich einen umfassenden Überblick über alle zur Verfügung stehenden Kanäle verschaffen und die jeweiligen Einsatzmöglichkeiten fürs Marketing evaluieren. Dies ermöglicht es Marketern, das Potenzial einzelner Instrumente fürs eigene Geschäftsmodell abzuschätzen und so einen maßgeschneiderten Marketingmix zu erstellen. Der Prozess beginnt bei der mobilen Optimierung der eigenen Website, führt über die Prüfung von Konzepten für eigene Apps und geht bis hin zur Evaluierung innovativer Technologien wie NFC, Beacon, Chatbots oder Skills für Personal Assistants. Der folgende Abschnitt behandelt die in Abschn. 2.​3 ausgewählten Instrumente.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Mobile Marketinginstrumente
Author
Daniel Rieber
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-14777-8_3