Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Chapter

27. Neuromarketing: Auf der Suche nach dem ‚Kauf-Knopf‘

Author : Armin Schirmer

Published in: Tops und Flops, Mythen und Hypes im automobilen Marketing

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Neuromarketing bezeichnet den Einsatz neurowissenschaftlich fundierter Methoden und Erkenntnisse zum Zwecke des Marketings und der Marktforschung. Allerdings ist der Zusammenhang zwischen neurologischen Prozessen und Entscheidungen einerseits und Kaufentscheidungsprozessen andererseits ein schwieriger, weil ein sehr indirekter. Trotzdem wird das Wort Neuromarketing inflationär benutzt. Dabei werden häufig eher altbekannte psychologische Theorien unter dem Deckmantel einer Theorie des Gehirns neu verpackt. 

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 390 journals

from the following specialised fileds:

  • Automotive
  • Business IT + Informatics
  • Construction + Real Estate
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Mechanical Engineering + Materials





 

Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Neuromarketing: Auf der Suche nach dem ‚Kauf-Knopf‘
Author
Armin Schirmer
Copyright Year
2024
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-68293-7_27