Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

Offensive vs. Defensive Opportunism in Marketing Channel Relationships: An Essay on Their Ethics

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

The main purpose of this paper is to stimulate some discussions on the ethics of opportunistic behaviors in marketing relationships. It proposes that the cause of opportunism may have some bearing on its ethicality. The central argument made in the paper is that while of fensive or proactive opportunistic behaviors are ethically wrong, defensive or reactive opportunistic behaviors aiming at restoring exchange equity and preserving the exchange party’s freedom may be ethically permissable.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Offensive vs. Defensive Opportunism in Marketing Channel Relationships: An Essay on Their Ethics
Author
Tao Gao
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-13084-2_7