Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

Omni-Channel-Management und Customer Journey

Authors : Ann-Kristin Hölter, Inga D. Schmidt-Ross

Published in: Führung von Vertriebsorganisationen

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Ann-Kristin Hölter und Inga Schmidt-Ross skizzieren in diesem Beitrag die Chancen und Herausforderungen, die sich aus der Integration der Vertriebskanäle im Rahmen des Omni-Channel-Managements ergeben. Insbesondere gehen sie dabei auch auf das Management der Customer Touchpoints entlang der Customer Journey ein.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
go back to reference Billen, P., & Weiber, R. (2007). Multi-Channel-Marketing. Die informationsökonomische Perspektive. In W. B. Wirtz (Hrsg.), Handbuch multi-channel-marketing (S. 33–80). Wiesbaden: Springer Gabler. Billen, P., & Weiber, R. (2007). Multi-Channel-Marketing. Die informationsökonomische Perspektive. In W. B. Wirtz (Hrsg.), Handbuch multi-channel-marketing (S. 33–80). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Buschmann, S., & Mertens, S. (2015). Erfolg auf der letzten Meile. Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln Logistikstudie in Zusammenarbeit mit Hermes. Köln: IfH. Buschmann, S., & Mertens, S. (2015). Erfolg auf der letzten Meile. Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln Logistikstudie in Zusammenarbeit mit Hermes. Köln: IfH.
go back to reference Cadonau, H. (2018). Logic & Magic: Customer Journey unter neuen Blickwinkeln. In F. Keuper, M. Schomann & L. I. Sikora (Hrsg.), Homo Connectus – Einblicke in die Post-Solo-Ära des Kunden (S. 33–51). Wiesbaden: Springer Gabler. Cadonau, H. (2018). Logic & Magic: Customer Journey unter neuen Blickwinkeln. In F. Keuper, M. Schomann & L. I. Sikora (Hrsg.), Homo Connectus – Einblicke in die Post-Solo-Ära des Kunden (S. 33–51). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Capgemini. (2013). Versand- und Retourenmanagement im E-Commerce – Handelstrends und Konsumentenerwartungen (Studie Capgemini/ECC/EHI Retail Institute). Köln: EHI Retail Institute. Capgemini. (2013). Versand- und Retourenmanagement im E-Commerce – Handelstrends und Konsumentenerwartungen (Studie Capgemini/ECC/EHI Retail Institute). Köln: EHI Retail Institute.
go back to reference Chatterjee, P., & Kumar, A. (2017). Consumer willingness to pay across retail channels. Journal of Retailing & Consumer Services, 34, 264–270. Chatterjee, P., & Kumar, A. (2017). Consumer willingness to pay across retail channels. Journal of Retailing & Consumer Services, 34, 264–270.
go back to reference Davis, S., & Dunn, M. (2002). Building the brand-driven business – Operationalize your brand to drive profitable growth. San Francisco: Jossey-Bass. Davis, S., & Dunn, M. (2002). Building the brand-driven business – Operationalize your brand to drive profitable growth. San Francisco: Jossey-Bass.
go back to reference Edelman, D. C. (2011). Die neuen Regeln im Marketing. Harvard Business Manager, 33(2), 20–30. Edelman, D. C. (2011). Die neuen Regeln im Marketing. Harvard Business Manager, 33(2), 20–30.
go back to reference Edelman, D. C., & Singer, M. (2016). Erfolgsfaktor Customer Journey. Harvard Business Manager, 38(1), 24–35. Edelman, D. C., & Singer, M. (2016). Erfolgsfaktor Customer Journey. Harvard Business Manager, 38(1), 24–35.
go back to reference Elste, R. (2016). Paradigmenwechsel im Vertrieb – Konsequenzen neuer Technologien für das Kundenmanagement. In L. Binckebanck & R. Elste (Hrsg.), Digitalisierung im Vertrieb (S. 3–27). Wiesbaden: Springer Gabler. Elste, R. (2016). Paradigmenwechsel im Vertrieb – Konsequenzen neuer Technologien für das Kundenmanagement. In L. Binckebanck & R. Elste (Hrsg.), Digitalisierung im Vertrieb (S. 3–27). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Esch, F.-R., & Knörle, C. (2016). Omni-Channel-Strategien durch Customer-Touchpoint-Management erfolgreich realisieren. In L. Binckebanck & R. Elste (Hrsg.), Digitalisierung im Vertrieb (S. 123–137). Wiesbaden: Springer Gabler. Esch, F.-R., & Knörle, C. (2016). Omni-Channel-Strategien durch Customer-Touchpoint-Management erfolgreich realisieren. In L. Binckebanck & R. Elste (Hrsg.), Digitalisierung im Vertrieb (S. 123–137). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Esch, F.-R., Klein, J. F., Knörle, C., & Schmitt, M. (2014). Customer Touchpoint Management für Corporate Brands umsetzen. In F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock, T. Langner & J. Redler (Hrsg.), Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen (3. Aufl., S. 427–448). Wiesbaden: Springer Gabler. Esch, F.-R., Klein, J. F., Knörle, C., & Schmitt, M. (2014). Customer Touchpoint Management für Corporate Brands umsetzen. In F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock, T. Langner & J. Redler (Hrsg.), Corporate Brand Management: Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen (3. Aufl., S. 427–448). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Foscht, T., Swoboda, B., & Schramm-Klein, H. (2017). Käuferverhalten: Grundlagen – Perspektiven – Anwendungen (6. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler. Foscht, T., Swoboda, B., & Schramm-Klein, H. (2017). Käuferverhalten: Grundlagen – Perspektiven – Anwendungen (6. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Fransewitz, M., Schill, D., & Kracklauer, A. H. (2017). Auf den Spuren des Erfolgs: Mit Hilfe der Customer Journey die Kunden vom ersten Kontaktpunkt bis zur Kundenbindung begleiten. Sales Manager: Fachzeitschrift für marktorientierte Unternehmensführung, 1, 6–9. Fransewitz, M., Schill, D., & Kracklauer, A. H. (2017). Auf den Spuren des Erfolgs: Mit Hilfe der Customer Journey die Kunden vom ersten Kontaktpunkt bis zur Kundenbindung begleiten. Sales Manager: Fachzeitschrift für marktorientierte Unternehmensführung, 1, 6–9.
go back to reference Gödde, J.-P., & Stüber, E. (2016). ECC-Cross-Channel-Studie B2B 2016. Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln in Zusammenarbeit mit SAP Hybris. Köln: IfH. Gödde, J.-P., & Stüber, E. (2016). ECC-Cross-Channel-Studie B2B 2016. Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln in Zusammenarbeit mit SAP Hybris. Köln: IfH.
go back to reference Grewal, D., Roggeveen, A. L., Runyan, R. C., Nordfält, J., & Vazquez Lira, M. E. (2017). Retailing in today’s world: Multiple channels and other strategic decisions affecting firm performance. Journal of Retailing & Consumer Services, 34, 261–263. Grewal, D., Roggeveen, A. L., Runyan, R. C., Nordfält, J., & Vazquez Lira, M. E. (2017). Retailing in today’s world: Multiple channels and other strategic decisions affecting firm performance. Journal of Retailing & Consumer Services, 34, 261–263.
go back to reference Gross, P. (1994). Die Multioptionsgesellschaft (11. Aufl.). Berlin: Suhrkamp. Gross, P. (1994). Die Multioptionsgesellschaft (11. Aufl.). Berlin: Suhrkamp.
go back to reference Heinemann, G. (2017). Die Neuerfindung des stationären Einzelhandels: Kundenzentralität und Ultimative Usability für Stadt und Handel der Zukunft. Wiesbaden: Springer Gabler. Heinemann, G. (2017). Die Neuerfindung des stationären Einzelhandels: Kundenzentralität und Ultimative Usability für Stadt und Handel der Zukunft. Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Heinemann, G. (2018). Der neue Online-Handel: Geschäftsmodelle, Geschäftssysteme und Benchmarks im E-Commerce (9. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler. Heinemann, G. (2018). Der neue Online-Handel: Geschäftsmodelle, Geschäftssysteme und Benchmarks im E-Commerce (9. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Hennig-Thurau, T., vor dem Esche, J., & Wege, E. (2014). Marketing in der digitalen Welt. Harvard Business Manager, 9, 34–43. Hennig-Thurau, T., vor dem Esche, J., & Wege, E. (2014). Marketing in der digitalen Welt. Harvard Business Manager, 9, 34–43.
go back to reference Holland, H., & Flocke, L. (2014). Customer-Journey-Analyse: Ein neuer Ansatz zur Optimierung des (Online-) Marketing-Mix. In H. Holland (Hrsg.), Digitales Dialogmarketing: Grundlagen, Strategien, Instrumente (S. 825–855). Wiesbaden: Springer Gabler. Holland, H., & Flocke, L. (2014). Customer-Journey-Analyse: Ein neuer Ansatz zur Optimierung des (Online-) Marketing-Mix. In H. Holland (Hrsg.), Digitales Dialogmarketing: Grundlagen, Strategien, Instrumente (S. 825–855). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Hudetz, K., Hotz, A., & Strothmann, S. (2011). Von Multi-Channel zu Cross-Channel – Konsumentenverhalten im Wandel (Ausgewählte Studien des ECC Handel, Bd. 26). Köln: IfH. Hudetz, K., Hotz, A., & Strothmann, S. (2011). Von Multi-Channel zu Cross-Channel – Konsumentenverhalten im Wandel (Ausgewählte Studien des ECC Handel, Bd. 26). Köln: IfH.
go back to reference Johnigk, M., Uhlig, T., Reick, M., & Kähmann, J. (2018). Die Omni-Channel-Strategie der SIGNAL IDUNA Gruppe als Antwort auf geändertes Kundenverhalten – Perspektiven aus Marketing- und Vertriebssicht. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 191–214). Wiesbaden: Springer Gabler. Johnigk, M., Uhlig, T., Reick, M., & Kähmann, J. (2018). Die Omni-Channel-Strategie der SIGNAL IDUNA Gruppe als Antwort auf geändertes Kundenverhalten – Perspektiven aus Marketing- und Vertriebssicht. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 191–214). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Kernstock, J. (2012). Behavioral Branding als Führungsansatz. In T. Tomczak, F.-R. Esch, J. Kernstock & A. Herrmann (Hrsg.), Behavioural Branding (3. Aufl., S. 3–33). Wiesbaden: Springer Gabler. Kernstock, J. (2012). Behavioral Branding als Führungsansatz. In T. Tomczak, F.-R. Esch, J. Kernstock & A. Herrmann (Hrsg.), Behavioural Branding (3. Aufl., S. 3–33). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Klatt, K. P. (2018). Der Weg zu Europas führendem Multichannel-Anbieter in der Augenoptik – Die Future Customer Experience von Mister Spex. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 237–249). Wiesbaden: Springer Gabler. Klatt, K. P. (2018). Der Weg zu Europas führendem Multichannel-Anbieter in der Augenoptik – Die Future Customer Experience von Mister Spex. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 237–249). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Kotler, P., Keller, K. L., & Opresnik, M. O. (2017). Marketing-Management, Konzepte-Instrumente-Unternehmensfallstudien (15. Aufl.). Hallbergmoos: Pearson. Kotler, P., Keller, K. L., & Opresnik, M. O. (2017). Marketing-Management, Konzepte-Instrumente-Unternehmensfallstudien (15. Aufl.). Hallbergmoos: Pearson.
go back to reference Kreutzer, R. T. (2018). Digitale Markenführung. PraxisWissen Marketing, 1, 1–18. Kreutzer, R. T. (2018). Digitale Markenführung. PraxisWissen Marketing, 1, 1–18.
go back to reference Kreutzer, R. T., & Land, K.-H. (2016). Digitaler Darwinismus: Der stille Angriff auf ihr Geschäftsmodell und ihre Marke (2. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler. Kreutzer, R. T., & Land, K.-H. (2016). Digitaler Darwinismus: Der stille Angriff auf ihr Geschäftsmodell und ihre Marke (2. Aufl.). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Lemon, K. N., & Verhoef, P. C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of Marketing, 80(6), 69–96. Lemon, K. N., & Verhoef, P. C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of Marketing, 80(6), 69–96.
go back to reference Levitt, T. (1986). Marketing imagination. New York: The Free Press. Levitt, T. (1986). Marketing imagination. New York: The Free Press.
go back to reference Levy, M., Weitz, B. A., & Grewal, D. (2014). Retailing management (9. Aufl.). New York: McGraw-Hill. Levy, M., Weitz, B. A., & Grewal, D. (2014). Retailing management (9. Aufl.). New York: McGraw-Hill.
go back to reference Mauch, W. (1990). Besserer Kundenkontakt dann Sales Cycle. Thexis, 1, 15–18. Mauch, W. (1990). Besserer Kundenkontakt dann Sales Cycle. Thexis, 1, 15–18.
go back to reference Mehn, A., & Wirtz, V. (2018). Stand der Forschung – Entwicklung von Omnichannelstrategien als Antwort auf neues Konsumentenverhalten. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 3–35). Wiesbaden: Springer Gabler. Mehn, A., & Wirtz, V. (2018). Stand der Forschung – Entwicklung von Omnichannelstrategien als Antwort auf neues Konsumentenverhalten. In I. Böckenholt, A. Mehn & A. Westermann (Hrsg.), Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz (S. 3–35). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Moriarty, R. T., & Moran, U. (1991). Die Absatzhybriden sind da. Was tun damit? Harvard Business Manager, 3, 97–108. Moriarty, R. T., & Moran, U. (1991). Die Absatzhybriden sind da. Was tun damit? Harvard Business Manager, 3, 97–108.
go back to reference Müller-Hagedorn, L., & Natter, M. (2011). Handelsmarketing (5. Aufl.). Stuttgart: Kohlhammer. Müller-Hagedorn, L., & Natter, M. (2011). Handelsmarketing (5. Aufl.). Stuttgart: Kohlhammer.
go back to reference Plottek, K., & Herold, C. (2018). Micro Moments als entscheidender Moment im Rahmen einer zunehmend fragmentierten Customer Journey. In A. Rusnjak & D. R. A. Schallmo (Hrsg.), Customer Experience im Zeitalter des Kunden: Best Practices, Lessons Learned und Forschungsergebnisse (S. 143–176). Wiesbaden: Springer Gabler. Plottek, K., & Herold, C. (2018). Micro Moments als entscheidender Moment im Rahmen einer zunehmend fragmentierten Customer Journey. In A. Rusnjak & D. R. A. Schallmo (Hrsg.), Customer Experience im Zeitalter des Kunden: Best Practices, Lessons Learned und Forschungsergebnisse (S. 143–176). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Redler, J. (2014). Herausforderungen und Chancen neuer Kommunikationsinstrumente für die Corporate Brand erkennen. In F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock, T. Langner & J. Redler (Hrsg.), Corporate Brand Management – Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen (3. Aufl., S. 449–480). Wiesbaden: Springer Gabler. Redler, J. (2014). Herausforderungen und Chancen neuer Kommunikationsinstrumente für die Corporate Brand erkennen. In F.-R. Esch, T. Tomczak, J. Kernstock, T. Langner & J. Redler (Hrsg.), Corporate Brand Management – Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen (3. Aufl., S. 449–480). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Rittinger, S. (2016). Multi Channel Retailing – mehrgleisiger Vertrieb des Handels. In M. Stumpf (Hrsg.), Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing (S. 231–249). München: Haufe Lexware. Rittinger, S. (2016). Multi Channel Retailing – mehrgleisiger Vertrieb des Handels. In M. Stumpf (Hrsg.), Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing (S. 231–249). München: Haufe Lexware.
go back to reference Rosenbaum, M., Otalora, M. L., & Ramírez, G. C. (2017). How to create a realistic customer journey map. Business Horizons, 60(1), 143–150. Rosenbaum, M., Otalora, M. L., & Ramírez, G. C. (2017). How to create a realistic customer journey map. Business Horizons, 60(1), 143–150.
go back to reference Rutschmann, M. (2018). Kaufprozessorientiertes Marketing: Stop Branding, Start Selling? Wie neueste Erkenntnisse aus der Verhaltensforschung und den Neurowissenschaften Marketing und Vertrieb beflügeln. Wiesbaden: Springer Gabler. Rutschmann, M. (2018). Kaufprozessorientiertes Marketing: Stop Branding, Start Selling? Wie neueste Erkenntnisse aus der Verhaltensforschung und den Neurowissenschaften Marketing und Vertrieb beflügeln. Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Samulat, P. (2017). Die Digitalisierung der Welt: Wie das industrielle Internet der Dinge aus Produkten Services macht. Wiesbaden: Springer Gabler. Samulat, P. (2017). Die Digitalisierung der Welt: Wie das industrielle Internet der Dinge aus Produkten Services macht. Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Schmidt, I., Schögel, M., & Schulten, M. (2007). Nutzenbasierte Kundensegmentierung in Mehrkanalsystemen der Reisebranche. In B. W. Wirtz (Hrsg.), Handbuch Multi-Channel-Marketing (S. 125–148). Wiesbaden: Springer Gabler. Schmidt, I., Schögel, M., & Schulten, M. (2007). Nutzenbasierte Kundensegmentierung in Mehrkanalsystemen der Reisebranche. In B. W. Wirtz (Hrsg.), Handbuch Multi-Channel-Marketing (S. 125–148). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Schögel, M., Binder, J., Sauer, A., & Schmidt, I. (2011). Multi-channel management im CRM. In H. Hippner & K. D. Wilde (Hrsg.), Grundlagen des CRM – Strategie, Geschäftsprozesse und IT-Unterstützung (3. Aufl., S. 559–597). Wiesbaden: Springer Gabler. Schögel, M., Binder, J., Sauer, A., & Schmidt, I. (2011). Multi-channel management im CRM. In H. Hippner & K. D. Wilde (Hrsg.), Grundlagen des CRM – Strategie, Geschäftsprozesse und IT-Unterstützung (3. Aufl., S. 559–597). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Schramm-Klein, H., Wagner, G., Neus, F., Swoboda, B., & Foscht, T. (2014). (R)Evolution des Mehrkanalhandels. Von Multi-Channel- über Cross-Channel- zu Omni-Channel-Retailing. Frankfurt a. M.: Deutscher Fachverlag. Schramm-Klein, H., Wagner, G., Neus, F., Swoboda, B., & Foscht, T. (2014). (R)Evolution des Mehrkanalhandels. Von Multi-Channel- über Cross-Channel- zu Omni-Channel-Retailing. Frankfurt a. M.: Deutscher Fachverlag.
go back to reference Schüller, A. M. (2014). Touchpoints – auf Tuchfühlung mit dem Kunden von heute, Managementstrategien für unsere neue Businesswelt (5. Aufl.). Offenbach: Gabal. Schüller, A. M. (2014). Touchpoints – auf Tuchfühlung mit dem Kunden von heute, Managementstrategien für unsere neue Businesswelt (5. Aufl.). Offenbach: Gabal.
go back to reference Schüller, A. M. (2016). Touchpoint Management – Begeisterung entlang der Customer Journey. In M. Stumpf (Hrsg.), Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing (S. 119–138). München: Haufe Lexware. Schüller, A. M. (2016). Touchpoint Management – Begeisterung entlang der Customer Journey. In M. Stumpf (Hrsg.), Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing (S. 119–138). München: Haufe Lexware.
go back to reference Schüller, A. M., & Schuster, N. (2017). Marketing-Automation für Bestandskunden: Up-Selling, Cross-Selling, Empfehlungsmarketing. München: Haufe Lexware. Schüller, A. M., & Schuster, N. (2017). Marketing-Automation für Bestandskunden: Up-Selling, Cross-Selling, Empfehlungsmarketing. München: Haufe Lexware.
go back to reference Spiegel, U., & Engel, D. (2015). Marketing als ein guter Reisebegleiter: Warum qualitative Methoden zum Verständnis der Customer Journey entscheidend sind. In A. Baetzgen (Hrsg.), Brand Experience: an jedem Touchpoint auf den Punkt begeistern (S. 19–39). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. Spiegel, U., & Engel, D. (2015). Marketing als ein guter Reisebegleiter: Warum qualitative Methoden zum Verständnis der Customer Journey entscheidend sind. In A. Baetzgen (Hrsg.), Brand Experience: an jedem Touchpoint auf den Punkt begeistern (S. 19–39). Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
go back to reference Stüber, E., Halbach, J., & Eckstein, A. (2013). Cross-Channel beim Kauf von Markenartikeln – Wie Konsumenten Kanäle kombinieren (Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln in Zusammenarbeit mit der Demandware GmbHECC). Köln: IfH. Stüber, E., Halbach, J., & Eckstein, A. (2013). Cross-Channel beim Kauf von Markenartikeln – Wie Konsumenten Kanäle kombinieren (Eine Studie des E-Commerce-Centers (ECC) am IFH Köln in Zusammenarbeit mit der Demandware GmbHECC). Köln: IfH.
go back to reference Verhoef, P. C., Neslin, S. A., & Vroomen, B. (2007). Multichannel customer management: Understanding the research shopper phenomenon. International Journal of Research in Marketing, 24(2), 129–144. Verhoef, P. C., Neslin, S. A., & Vroomen, B. (2007). Multichannel customer management: Understanding the research shopper phenomenon. International Journal of Research in Marketing, 24(2), 129–144.
go back to reference Verhoef, P. C., Kannan, P. K., & Inman, J. J. (2015). From multi-channel retailing to omni-channel retailing: Introduction to the special issue on multi-channel retailing. Journal of Retailing, 91(2), 174–181. Verhoef, P. C., Kannan, P. K., & Inman, J. J. (2015). From multi-channel retailing to omni-channel retailing: Introduction to the special issue on multi-channel retailing. Journal of Retailing, 91(2), 174–181.
go back to reference Wöstenfeld, M., & Schmidt, I. (2007). Touchpoint-Management – Interaktion zwischen Unternehmen und Kunden. Marketing Journal, 11, 15. Wöstenfeld, M., & Schmidt, I. (2007). Touchpoint-Management – Interaktion zwischen Unternehmen und Kunden. Marketing Journal, 11, 15.
Metadata
Title
Omni-Channel-Management und Customer Journey
Authors
Ann-Kristin Hölter
Inga D. Schmidt-Ross
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-26727-8_5