Skip to main content
Top

2017 | OriginalPaper | Chapter

8. Orthogonal Designs

Author : David J. Olive

Published in: Linear Regression

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Orthogonal designs for factors with two levels can be fit using least squares. The orthogonality of the contrasts allows each coefficient to be estimated independently of the other variables in the model.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Box, G. E. P, Hunter, J. S., & Hunter, W. G. (2005). Statistics for experimenters (2nd ed.). New York, NY: Wiley. Box, G. E. P, Hunter, J. S., & Hunter, W. G. (2005). Statistics for experimenters (2nd ed.). New York, NY: Wiley.
go back to reference Kuehl, R. O. (1994). Statistical principles of research design and analysis. Belmont, CA: Duxbury. Kuehl, R. O. (1994). Statistical principles of research design and analysis. Belmont, CA: Duxbury.
go back to reference Ledolter, J., & Swersey, A. J. (2007). Testing 1-2-3 experimental design with applications in marketing and service operations. Stanford, CA: Stanford University Press. Ledolter, J., & Swersey, A. J. (2007). Testing 1-2-3 experimental design with applications in marketing and service operations. Stanford, CA: Stanford University Press.
Metadata
Title
Orthogonal Designs
Author
David J. Olive
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-55252-1_8

Premium Partner