Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

2. Outside: Den Kunden und seine Umwelt verstehen sowie Trends und Marktdynamiken antizipieren

Author : Thomas Suwelack

Published in: Toolbox Customer Experience

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Alle in den Markt gerichteten Unternehmenskonzepte und Leistungen müssen einen gemeinsamen Ausgangpunkt haben: den Kunden, beziehungsweise genauer gesagt, die Customer Experience. Doch welche soll es in einem konkreten Unternehmensfall sein? Kap. 2 dieses Buches stellt einen Leitfaden für Unternehmen dar, um diese Frage zu beantworten. Dabei wird zunächst der Kunde für sich betrachtet (Abschn. 2.1), bevor im Anschluss seine Umwelt in ihrer Dynamik (Abschn. 2.2) analysiert wird.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Outside: Den Kunden und seine Umwelt verstehen sowie Trends und Marktdynamiken antizipieren
Author
Thomas Suwelack
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-30698-4_2