Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

25. Performance and Composition

Authors : Guerino Mazzola, Jason Noer, Yan Pang, Shuhui Yao, Jay Afrisando, Christopher Rochester, William Neace

Published in: The Future of Music

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

We discuss creative extensions by performance of composition and composition of performance.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
1.
go back to reference T.W. Adorno, Zu einer Theorie der musikalischen Reproduktion (Suhrkamp, Frankfurt/M, Berlin, 1946) T.W. Adorno, Zu einer Theorie der musikalischen Reproduktion (Suhrkamp, Frankfurt/M, Berlin, 1946)
3.
go back to reference T.W. Adorno, Towards a Theory of Musical Reproduction: Notes, a Draft and Two Schemata, 1st edn. Polity (Wiley, London, 2006) T.W. Adorno, Towards a Theory of Musical Reproduction: Notes, a Draft and Two Schemata, 1st edn. Polity (Wiley, London, 2006)
97.
go back to reference D.L. Kohut, Musical Performance: Learning Theory and Pedagogy (Stipes Publishing LLC, Champaign, 1992) D.L. Kohut, Musical Performance: Learning Theory and Pedagogy (Stipes Publishing LLC, Champaign, 1992)
111.
go back to reference G. Mazzola, Musical Performance—A Comprehensive Approach: Theory, Analytical Tools, and Case Studies. Springer Series Computational Music Science (Springer, Heidelberg, 2010) G. Mazzola, Musical Performance—A Comprehensive Approach: Theory, Analytical Tools, and Case Studies. Springer Series Computational Music Science (Springer, Heidelberg, 2010)
116.
go back to reference G. Mazzola, P.B. Cherlin, Flow, Gesture, and Spaces in Free Jazz—Towards a Theory of Collaboration. Springer Series Computational Music Science (Springer, Heidelberg, 2009)CrossRef G. Mazzola, P.B. Cherlin, Flow, Gesture, and Spaces in Free Jazz—Towards a Theory of Collaboration. Springer Series Computational Music Science (Springer, Heidelberg, 2009)CrossRef
Metadata
Title
Performance and Composition
Authors
Guerino Mazzola
Jason Noer
Yan Pang
Shuhui Yao
Jay Afrisando
Christopher Rochester
William Neace
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-39709-8_25