Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Chapter

Politisches Argumentieren

Author : Janine Sobernheim

Published in: Politische Bildung in der Demokratie

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Based on Grundler’s definition (2011) and on elements of various competence models of civic education, this article tries to disambiguate the term “political argumentation”. Analysis is based on a political debate recorded at a vocational school. Results show that adopting Przyborski’s conversational analysis (2004) provides a deeper understanding of the correlation structure. In conclusion, debate is a useful teaching method for practising political argumentation. Visualising the debate’s structure helped to assess which arguments were developed beyond mere assertion or not. Przyborski’s approach proves highly applicable and useful for this kind of research.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Politisches Argumentieren
Author
Janine Sobernheim
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-18933-4_11