Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

Potenziale und Herausforderungen erfolgreicher Vertriebsführung

Author : Alexander Haas

Published in: Führung von Vertriebsorganisationen

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Alexander Haas skizziert Bedeutung und Erfolgsfaktoren der Vertriebsführung und identifiziert dabei drei Erfolgsfaktoren: Managementkompetenzen, Verkaufsprozess und Führungsstil.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
go back to reference DDI. (2011). Global leadership forecast, zit. aus Doerfler, W.: Ernüchternde Ergebnisse. personalmagazin, 9, 30–32. DDI. (2011). Global leadership forecast, zit. aus Doerfler, W.: Ernüchternde Ergebnisse. personalmagazin, 9, 30–32.
go back to reference Diller, H., Haas, A., & Ivens, B. (2005). Verkauf und Kundenmanagement. Eine prozessorientierte Konzeption. Stuttgart: Kohlhammer. Diller, H., Haas, A., & Ivens, B. (2005). Verkauf und Kundenmanagement. Eine prozessorientierte Konzeption. Stuttgart: Kohlhammer.
go back to reference Droege & Handelsblatt Business Monitor. (2010). Wachstumsinstrumente, zit. aus: Mühlberger, A. Jetzt die Weichen neu stellen! SalesBusiness, 1–2, 10–13. Droege & Handelsblatt Business Monitor. (2010). Wachstumsinstrumente, zit. aus: Mühlberger, A. Jetzt die Weichen neu stellen! SalesBusiness, 1–2, 10–13.
go back to reference Egon Zehnder International. (2005). Executive panel 2004, 2005, zit. aus Wolters, H., Kleinaltenkamp, M.: Wie gut sind die Vertriebschefs? Absatzwirtschaft, 6, 114–116. Egon Zehnder International. (2005). Executive panel 2004, 2005, zit. aus Wolters, H., Kleinaltenkamp, M.: Wie gut sind die Vertriebschefs? Absatzwirtschaft, 6, 114–116.
go back to reference Haas, A. (2011). Misserfolgsfaktor Vertriebsmythen – Kundenorientierung durch den Vertrieb. Marketing Review St. Gallen, 28(1), 14–19.CrossRef Haas, A. (2011). Misserfolgsfaktor Vertriebsmythen – Kundenorientierung durch den Vertrieb. Marketing Review St. Gallen, 28(1), 14–19.CrossRef
go back to reference Haas, A., & Köhler, R. (2011). Vertriebsorganisation. In C. Homburg & J. Wieseke (Hrsg.), Handbuch Vertriebsmanagement (S. 209–243). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Haas, A., & Köhler, R. (2011). Vertriebsorganisation. In C. Homburg & J. Wieseke (Hrsg.), Handbuch Vertriebsmanagement (S. 209–243). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Haas, A., Krohmer, H., & Weispfenning, F. (2009). Sales leadership effectiveness: Meta-analysis and assessment of causal effects. In Proceedings of the 2009 AMA winter marketing educators conference „excellence in marketing research – striving for impact“, Tampa (FL), 20.–23.02.2009. Haas, A., Krohmer, H., & Weispfenning, F. (2009). Sales leadership effectiveness: Meta-analysis and assessment of causal effects. In Proceedings of the 2009 AMA winter marketing educators conference „excellence in marketing research – striving for impact“, Tampa (FL), 20.–23.02.2009.
go back to reference Hammerschmidt, M., & Staat, M. (2010). Effizienzbewertung von Vertriebsstrukturen. Die Betriebswirtschaft, 70(1), 43–61. Hammerschmidt, M., & Staat, M. (2010). Effizienzbewertung von Vertriebsstrukturen. Die Betriebswirtschaft, 70(1), 43–61.
go back to reference Johnston, M. W., & Marshall, G. W. (2009). Churchill/Ford/Walker’s sales force management (9. Aufl.). New York: McGraw-Hill. Johnston, M. W., & Marshall, G. W. (2009). Churchill/Ford/Walker’s sales force management (9. Aufl.). New York: McGraw-Hill.
go back to reference Köhler, R. (1995). Führung im Marketingbereich. In A. Kieser (Hrsg.), Handwörterbuch der Führung (2. Aufl., S. 1467–1483). Stuttgart: Schäffer-Poeschel. Köhler, R. (1995). Führung im Marketingbereich. In A. Kieser (Hrsg.), Handwörterbuch der Führung (2. Aufl., S. 1467–1483). Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
go back to reference Markenverband & Roland Berger. (2010). Vertriebsstudie 2011. München: Markenverband. Markenverband & Roland Berger. (2010). Vertriebsstudie 2011. München: Markenverband.
go back to reference Marshall, G. (2016). The force is with you. Building a highly effective sales organization. Ohio: National Center for the Middle Market. Marshall, G. (2016). The force is with you. Building a highly effective sales organization. Ohio: National Center for the Middle Market.
go back to reference Meier-Maletz, M. (1998). Messung von Verkaufstrainings. In E.-N. Detroy (Hrsg.), Das große Handbuch für den Verkaufsleiter (S. 762–779). Landsberg/Lech: moderne industrie. Meier-Maletz, M. (1998). Messung von Verkaufstrainings. In E.-N. Detroy (Hrsg.), Das große Handbuch für den Verkaufsleiter (S. 762–779). Landsberg/Lech: moderne industrie.
go back to reference Miller Heiman. (2009). Growth strategies for sales leaders in complex selling environments. Executive summary of the 2009 Miller Heiman sales best practice study. www.millerheiman.com.Zugegriffen am 20.2.2013. Miller Heiman. (2009). Growth strategies for sales leaders in complex selling environments. Executive summary of the 2009 Miller Heiman sales best practice study. www.​millerheiman.​com.Zugegriffen am 20.2.2013.
go back to reference Miller Heiman. (2017a). Running up the down escalator. 2017 CSO insights world-class sales practices report. Littleton (CO). Miller Heiman. (2017a). Running up the down escalator. 2017 CSO insights world-class sales practices report. Littleton (CO).
go back to reference Miller Heiman. (2017b). 2017 CSO insights sales enablement optimization study. Littleton (CO). Miller Heiman. (2017b). 2017 CSO insights sales enablement optimization study. Littleton (CO).
go back to reference Morhart, F., Herzog, W., & Tomczak, T. (2009). Brand-specific leadership: Turning employees into brand champions. Journal of Marketing, 73(5), 122–142.CrossRef Morhart, F., Herzog, W., & Tomczak, T. (2009). Brand-specific leadership: Turning employees into brand champions. Journal of Marketing, 73(5), 122–142.CrossRef
go back to reference Terho, H., Haas, A., Eggert, A., & Ulaga, W. (2012). ‚It’s almost like taking the sales out of selling‘: Towards a conceptualization of value-based selling in business markets. Industrial Marketing Management, 41(1), 174–185.CrossRef Terho, H., Haas, A., Eggert, A., & Ulaga, W. (2012). ‚It’s almost like taking the sales out of selling‘: Towards a conceptualization of value-based selling in business markets. Industrial Marketing Management, 41(1), 174–185.CrossRef
go back to reference Terho, H., Haas, A., Eggert, A., & Ulaga, W. (2015). How sales strategy translates into performance: The role of salesperson customer orientation and value-based selling. Industrial Marketing Management, 45(3), 12–21.CrossRef Terho, H., Haas, A., Eggert, A., & Ulaga, W. (2015). How sales strategy translates into performance: The role of salesperson customer orientation and value-based selling. Industrial Marketing Management, 45(3), 12–21.CrossRef
go back to reference Worm, S., Bharadwaj, S. G., Ulaga, W., & Reinartz, W. J. (2017). When and why do customer solutions pay off in business markets? Journal of the Academy of Marketing Science, 45, 490–512.CrossRef Worm, S., Bharadwaj, S. G., Ulaga, W., & Reinartz, W. J. (2017). When and why do customer solutions pay off in business markets? Journal of the Academy of Marketing Science, 45, 490–512.CrossRef
go back to reference Yukl, G. (2006). Leadership in organizations. Upper Saddle River: Pearson Education. Yukl, G. (2006). Leadership in organizations. Upper Saddle River: Pearson Education.
Metadata
Title
Potenziale und Herausforderungen erfolgreicher Vertriebsführung
Author
Alexander Haas
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-26727-8_19