Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

10. Produktänderungen

Warum Nutzer sie ablehnen und was wir dagegen tun können

Author : Rainer Gibbert

Published in: Digitales Produktmanagement

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Als Produktmanager und UX-Designer streben wir danach, unsere Produkte kontinuierlich weiterzuentwickeln und stetig zu verbessern. Doch egal wieviel Mühe wir uns geben, es gibt immer Nutzer, die unsere Optimierungen nicht wertschätzen, sie ablehnen oder im schlimmsten Fall so sehr hassen, dass sie einen öffentlichen „Shitstorm“ auslösen. Hierfür gibt es mehrere Gründe, und Psychologie spielt dabei eine wichtige Rolle. Doch es gibt auch Mittel und Wege, wie man den Widerständen der Nutzer begegnen, sie reduzieren und im besten Fall ganz beseitigen kann.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
go back to reference Pfeifer, T., und R. Schmitt. 2007. Qualitätsmanagement in der Produktentwicklung, 405–432. München: Handbuch Qualitätsmanagement. Carl Hanser Verlag. Pfeifer, T., und R. Schmitt. 2007. Qualitätsmanagement in der Produktentwicklung, 405–432. München: Handbuch Qualitätsmanagement. Carl Hanser Verlag.
go back to reference Thaler, R. H. 1980. Toward a Positive theory of consumer choice. Journal of Economic Behavior and Organization 1(1):39–60.CrossRef Thaler, R. H. 1980. Toward a Positive theory of consumer choice. Journal of Economic Behavior and Organization 1(1):39–60.CrossRef
Metadata
Title
Produktänderungen
Author
Rainer Gibbert
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-41880-9_10