Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Chapter

6. Putting Everything Together

Author : Alexei Sourin

Published in: Making Images with Mathematics

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

In this chapter, the ways of making interactive, real-time and immersive visualization environments are considered including technical and physiological design and implementation issues. Still the same transformations, and actually the same basic mathematical principles, will be used in the fast visualization methods.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
1.
go back to reference Angel, E., Shreiner, D., Interactive Computer Graphics. A Top-Down Approach with WebGL, Pearson, 2015. Angel, E., Shreiner, D., Interactive Computer Graphics. A Top-Down Approach with WebGL, Pearson, 2015.
2.
go back to reference Watt, A., Policarpo, F., 3D Games. Animation and Advanced Real-time Rendering, vol. 2, Addison-Wesley, 2003. Watt, A., Policarpo, F., 3D Games. Animation and Advanced Real-time Rendering, vol. 2, Addison-Wesley, 2003.
3.
go back to reference Vince, J., Mathematics for Computer Graphics, Springer, 5th ed., 2017 Vince, J., Mathematics for Computer Graphics, Springer, 5th ed., 2017
Metadata
Title
Putting Everything Together
Author
Alexei Sourin
Copyright Year
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-69835-5_6