Skip to main content
Top

2006 | OriginalPaper | Chapter

Real-Time Rendering of Light Shafts on GPU

Authors : Shuyi Chen, Sheng Li, Guoping Wang

Published in: Advances in Visual Computing

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

In the past, it is difficult to simulate light shafts effect in real-time. One major reason is the high computational expense to perform the physically-accurate computation of atmosphere scattering. Another is due to the limitation of computer resource, especially lack of power and programmability in the graphic hardware. Recently, with the advent of more powerful graphic card in standard PC platform and the development of programmable stages in the graphic pipeline, a lot of computational expensive algorithms are made available in modern commercial games. In this paper, we propose a novel method of rendering light shafts with atmospheric scattering based on actual physical phenomena. The proposed method utilizes hardware frame buffer object and a mesh refinement pattern to achieve photorealistic effect at high frame rate.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Real-Time Rendering of Light Shafts on GPU
Authors
Shuyi Chen
Sheng Li
Guoping Wang
Copyright Year
2006
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/11919476_17

Premium Partner