Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Chapter

4. ROI

Calculating the Return on Investment of Consulting

Authors : Linda M. Orr, Dave J. Orr

Published in: When to Hire—or Not Hire—a Consultant

Publisher: Apress

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Success is neither magical nor mysterious. Success is the natural consequence of consistently applying the basic fundamentals.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Footnotes
1
 L. M. Orr, V. D. Bush, and D. W. Vorhies, “Leveraging Firm-level Marketing Capabilities with Marketing Employee Development,” Journal of Business Research 64(2011): 1074–81.
 
2
 Michael Porter, “What Is Strategy?” Harvard Business Review (November-December 1996): 61–75.
 
3
 Andrew R. Thomas and Timothy J. Wilkinson, The Distribution Trap: Keeping Your Innovations from Becoming Commodities (New York: Praeger, 2009).
 
Metadata
Title
ROI
Authors
Linda M. Orr
Dave J. Orr
Copyright Year
2013
Publisher
Apress
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4302-4735-7_4