Skip to main content
Top
Published in:

01-03-2020 | Betriebspraxis & Führung

"Rot-Kunden" identifizieren und steuern

Author: Dr. Frank Tubbesing

Published in: Sales Excellence | Issue 3/2020

Log in

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Excerpt

Unprofitable Kundenbeziehungen leisten keinen Beitrag zum Vertriebserfolg. Die so genannten "Rot-Kunden" müssen anhand ihres Kundenwertes identifiziert werden. Danach ist zu entscheiden, wie mit diesen Kunden umgegangen werden soll und ob es sinnvoll sein kann, die Kundenbeziehung zu beenden. …

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Sales Excellence

Sales Excellence widmet sich lösungs- und anwendungsorientierten Konzepten, beleuchtet Entwicklungen und bietet Informationen zu Chancen und Herausforderungen im Vertrieb der Gegenwart und Zukunft. Jetzt kostenlos testen!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Metadata
Title
"Rot-Kunden" identifizieren und steuern
Author
Dr. Frank Tubbesing
Publication date
01-03-2020
Publisher
Springer Fachmedien Wiesbaden
Published in
Sales Excellence / Issue 3/2020
Print ISSN: 2522-5960
Electronic ISSN: 2522-5979
DOI
https://doi.org/10.1007/s35141-020-0247-4