Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

9. Search Engine Optimization (SEO)

Author : Dirk Lewandowski

Published in: Understanding Search Engines

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

This chapter deals with approaches how to make content available in the best possible way via search engines—i.e., how to exploit search engine optimizers. They use knowledge of the indexing and ranking procedures to make content easier to find and hence increase the number of visitors. Different techniques are used for this, ranging from simple text modification to complex procedures that consider the linking structure on the Web. The chapter provides an overview of search engine optimization techniques and discusses the implications of search engine optimization on result quality.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Enge, E., Spencer, S., & Stricchiola, J. (2015). The art of SEO: Mastering search engine optimization (3rd ed.). O’Reilly. Enge, E., Spencer, S., & Stricchiola, J. (2015). The art of SEO: Mastering search engine optimization (3rd ed.). O’Reilly.
go back to reference Fox, V. (2012). Marketing in the age of Google: Your online strategy IS your business strategy. Revised and updated. Wiley. Fox, V. (2012). Marketing in the age of Google: Your online strategy IS your business strategy. Revised and updated. Wiley.
go back to reference Mager, A. (2012). Algorithmic ideology: How capitalist society shapes search engines. Information, Communication & Society, 15(2), 769–787.CrossRef Mager, A. (2012). Algorithmic ideology: How capitalist society shapes search engines. Information, Communication & Society, 15(2), 769–787.CrossRef
go back to reference Richter, D. (2013). Suchbasiertes Onlinemarketing. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen 3: Suchmaschinen zwischen Technik und Gesellschaft (pp. 163–194). Akademische Verlagsgesellschaft AKA. Richter, D. (2013). Suchbasiertes Onlinemarketing. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen 3: Suchmaschinen zwischen Technik und Gesellschaft (pp. 163–194). Akademische Verlagsgesellschaft AKA.
go back to reference Röhle, T. (2010). Der Google-Komplex: Über Macht im Zeitalter des Internets. Transcript.CrossRef Röhle, T. (2010). Der Google-Komplex: Über Macht im Zeitalter des Internets. Transcript.CrossRef
go back to reference Schultz, C. D. (2009). Suchmaschinenmarketing. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen (pp. 70–98). Akademische Verlagsgesellschaft AKA GmbH. Schultz, C. D. (2009). Suchmaschinenmarketing. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen (pp. 70–98). Akademische Verlagsgesellschaft AKA GmbH.
go back to reference Thurow, S. (2007). Search engine visibility. News Riders. Thurow, S. (2007). Search engine visibility. News Riders.
Metadata
Title
Search Engine Optimization (SEO)
Author
Dirk Lewandowski
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-22789-9_9