Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

7. Search Result Presentation

Author : Dirk Lewandowski

Published in: Understanding Search Engines

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

This chapter focuses on the presentation of search results. For some years now, the well-known search engines have deviated from the standard list form of search result presentation. Instead, they have established new forms of compiling search results with concepts such as Universal Search and Knowledge Graph. These changes made the result pages more attractive and increased the number of choices available. However, they also allow search engine providers to guide users’ attention in a targeted way, e.g., leading them to the provider’s offerings.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Bar-Ilan, J., Keenoy, K., Levene, M., & Yaari, E. (2009). Presentation bias is significant in determining user preference for search results – A user study. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(1), 135–149. https://doi.org/10.1002/asi.20941CrossRef Bar-Ilan, J., Keenoy, K., Levene, M., & Yaari, E. (2009). Presentation bias is significant in determining user preference for search results – A user study. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(1), 135–149. https://​doi.​org/​10.​1002/​asi.​20941CrossRef
go back to reference Fallows, D. (2005). Search engine users: Internet searchers are confident, satisfied and trusting–but they are also unaware and naive. Pew Internet & American Life Project. Fallows, D. (2005). Search engine users: Internet searchers are confident, satisfied and trusting–but they are also unaware and naive. Pew Internet & American Life Project.
go back to reference Grundmann, J., & Bench-Capon, S. (2018). Universal search 2018: It’s a mobile world after all. Searchmetrics. Grundmann, J., & Bench-Capon, S. (2018). Universal search 2018: It’s a mobile world after all. Searchmetrics.
go back to reference Lewandowski, D., Kerkmann, F., & Sünkler, S. (2014). Wie Nutzer im Suchprozess gelenkt werden: Zwischen technischer Unterstützung und interessengeleiteter Darstellung. In B. Stark, D. Dörr, & S. Aufenanger (Eds.), Die Googleisierung der Informationssuche – Suchmaschinen im Spannungsfeld zwischen Nutzung und Regulierung. De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110338218.75CrossRef Lewandowski, D., Kerkmann, F., & Sünkler, S. (2014). Wie Nutzer im Suchprozess gelenkt werden: Zwischen technischer Unterstützung und interessengeleiteter Darstellung. In B. Stark, D. Dörr, & S. Aufenanger (Eds.), Die Googleisierung der Informationssuche – Suchmaschinen im Spannungsfeld zwischen Nutzung und Regulierung. De Gruyter. https://​doi.​org/​10.​1515/​9783110338218.​75CrossRef
go back to reference Nudelman, G. (2011). Designing search: UX strategies for eCommerce success. Wiley. Nudelman, G. (2011). Designing search: UX strategies for eCommerce success. Wiley.
Metadata
Title
Search Result Presentation
Author
Dirk Lewandowski
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-22789-9_7