Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

6. Social Media in Public Relations

Author : Stefanie Babka

Published in: Social Media for Leaders  

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Social media has transformed corporate communication from a one-way street to a dynamic, multi-directional highway. This chapter delves into the fundamental shifts in communication mechanisms, emphasizing the importance of flexibility, transparency, and speed for companies. It also discusses the strategic use of social media to set agendas, engage with influencers, and manage crises effectively. By highlighting case studies and practical tips, the chapter offers a comprehensive guide for PR professionals to harness the power of social media in their communication strategies.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Babka, S. (2008). Weblogs – Chancen und Risiken für aktives Issues Management. VDM Verlag Dr. Babka, S. (2008). Weblogs – Chancen und Risiken für aktives Issues Management. VDM Verlag Dr.
Metadata
Title
Social Media in Public Relations
Author
Stefanie Babka
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-42351-3_6