Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

12-11-2020 | Social Media | Infografik | Article

Dow Jones-Unternehmen holen die meisten Follower

Börsennotierte US-Unternehmen werden in den sozialen Medien immer stärker aktiv. Ein Social-Media-Check zeigt jedoch, dass auch einige deutsche Unternehmen beim Kampf um Follower mithalten können.

03-11-2020 | Social Media Marketing | Infografik | Article

Das suchen Deutsche zur US-Wahl im Netz

Zur aktuellen US-Präsidentschaftswahl steigt naturgemäß die Zahl der Suchanfragen im Web. Welche Begriffe die Deutschen am liebsten googeln. 

28-10-2020 | Kommunikation | Im Fokus | Article

Reality Star und Twitter-Präsident: Wie Trump im Wahlkampf agiert

Der Countdown für Donald Trump läuft. Nicht erst seit dem Wahlkampfstart zieht er alle Register auf Twitter, um Wähler für sich zu gewinnen. Was die Twitterstrategie gebracht hat. Eine Analyse.

weitere Artikel

Related topics

Superior

Related

Zeitschriftenartikel

01-12-2020 | Original Article | Issue 1/2020

Influence of Twitter activity on the stock price of soccer clubs

The interrelation between the fluctuations of stock prices of football clubs and the social media activity of their fans is of major economic interest. The results in this research provide measurable support for the suggestion that financial …

12-11-2020 | Conceptual/Theoretical Paper

A theory of multiformat communication: mechanisms, dynamics, and strategies

Extant communication theories predate the explosion of digital formats and technological advances such as virtual reality, which likely explains their predominant focus on traditional and format-level (e.g., face-to-face, email) rather than …

09-11-2020 Open Access

A survey of Big Data dimensions vs Social Networks analysis

The pervasive diffusion of Social Networks (SN) produced an unprecedented amount of heterogeneous data. Thus, traditional approaches quickly became unpractical for real life applications due their intrinsic properties: large amount of …

04-11-2020 | Conceptual/Theoretical Paper Open Access

A strategic framework for artificial intelligence in marketing

The authors develop a three-stage framework for strategic marketing planning, incorporating multiple artificial intelligence (AI) benefits: mechanical AI for automating repetitive marketing functions and activities, thinking AI for processing data …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2020 | OriginalPaper | Chapter

Profiling Bot Accounts Mentioning COVID-19 Publications on Twitter

This paper presents preliminary findings regarding automated bots mentioning scientific papers about COVID-19 publications on Twitter. A quantitative approach was adopted to characterize social and posting patterns of bots, in contrast to other …

2021 | OriginalPaper | Chapter

Instrumente des E-Marketing-Mix

Für den Marketingmix im E-Marketing existiert eine Vielzahl einsetzbarer Instrumente. Einen Überblick soll Abb. 16.1 geben, bevor wir uns mit ausgewählten Instrumenten etwas näher beschäftigen.

2021 | OriginalPaper | Chapter

Einleitung Teil III

Dieser Teil befasst sich mit den Eigenschaften des E-Marketings, einem Entwicklungsmodell für Onlinekunden, dem Push- und dem Pull-Prinzip sowie den Hauptbestandteilen des Onlinemarketings, der Suchmaschinenoptimierung (SEO; On-page- und …

2020 | OriginalPaper | Chapter

WeChat Marketing Case Study: How to Use Social Media to Communicate with Virtual Audiences in China

Facing significant changes in online communication and consumption trends, marketers and practitioners in the communication and public relations industries are eager to learn how to use social media tools to engage the virtual audience and promote …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

  • 16-11-2020 | Bankprodukte | In eigener Sache | Article

    Acht Produkte mit Sustainable Award in Finance ausgezeichnet

    Das Bankmagazin hat mit seiner Schwesterzeitschrift Versicherungsmagazin und dem Analysehaus Morgen & Morgen erstmals den Sustainable Award in Finance (SAF) vergeben. Von 22 eingereichten Produkten können acht eine der begehrten Auszeichnungen für sich beanspruchen.

Bücher

Image Credits