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Social Media Marketing

Aus der Redaktion

Wenn aus Leads gute Deals werden

Gute Onlineshops allein sind keine Garanten für den Vertriebserfolg. Auf die Kommunikation mit den richtigen Kunden zum passenden Zeitpunkt kommt es an, etwa in den sozialen Netzwerken. Welche Kommunikationsstrategien Unternehmen bei der Leadgenerierung im Vertrieb unterstützen.

Wie Social-Media-Netzwerke von Unternehmen genutzt werden

Die Nutzung bestimmter Social-Media-Kanäle im B2B-Bereich wächst. Das zeigen Zahlen einer weltweiten Online-Umfrage unter Marketingentscheide

Wie Energieanbieter Social Media nutzen

Welche Sozialen Plattformen sind bei Energieanbietern beliebt und wie schneidet ihr Engagement dort ab? Eine aktuelle Studie liefert Antworten und macht deutlich, wohin der Trend geht.

Social Media B2B-Marketing in Zeiten von KI

Social Media ist ein sich schnell verändernder digitaler Marketingkanal. Doch in den vergangenen zehn Jahren blieben die Prinzipien für (Abverkaufs-)erfolge, wie zielgerichtete Inhalte für ausgewählte Zielgruppen, relativ gleich. Doch der Einfluss von KI-Systemen nimmt zu.

Deutsche sind Poweruser im Internet

Die Internetnutzungsdauer der Deutschen steigt weiter: Bundesbürger verbringen durchschnittlich 71 Stunden pro Woche online. Das ist ein Anstieg von 21 Stunden in den vergangenen fünf Jahren, wie Ergebnisse einer neuen Postbank-Studie zeigen. 

X kommt unter die Lupe

Social Media Nachricht

Die Europäische Kommission hat ein förmliches Verfahren gegen die Online-Plattform X, vormals Twitter eröffnet. 

Die GLS Bank hat ausgetwittert

08.12.2023 Social Media Nachricht

Die GLS Bank kommuniziert nicht mehr über die Social-Media-Plattform X, früher Twitter. Unter anderem haben Äußerungen von Geschäftsführer Elon Musk das Institut zum Ausstieg veranlasst.

Feedback und Kritik richtig begegnen

Social Media Gastbeitrag

Unternehmen wollen ihre Inhalte möglichst breit gefächert verbreiten. Am besten geht das beispielsweise auf Social Media, via Google, in Blogs oder per Newsletter. Doch wohl jedes Unternehmen, das sich mit dem Social Web beschäftigt, ist schon auf virtuelle Nörgler gestoßen. Wie lässt sich am besten mit negativen Online-Kommentaren umgehen? 

Zeitschriftenartikel

Open Access 01.12.2024 | Original Article

Analyzing online public opinion on Thailand-China high-speed train and Laos-China railway mega-projects using advanced machine learning for sentiment analysis

Sentiment analysis is becoming a very popular research technique. It can effectively identify hidden emotional trends in social networks to understand people’s opinions and feelings. This research therefore focuses on analyzing the sentiments of …

01.12.2024 | Original Article

Public perception of the Chinese president’s visit to Saudi Arabia and the China–Arab Summit: sentiment analysis of Arabic tweets

In recent years, China and Saudi Arabia have had frequent exchanges in the political and economic fields, and public opinion evaluation is an essential aspect of evaluating the two countries’ current relations. This paper analyzes tweets in Arabic …

01.12.2024 | Case Report

A novel influence quantification model on Instagram using data science approach for targeted business advertising and better digital marketing outcomes

Instagram is one of the most popular and widely used social network platforms. It is used as a digital tool to connect with other users and also to share information and influence them for marketing and advertising purposes. The influence of …

01.12.2024 | Original Article

Quantification and measurement of relationship between movies and actors for production resources optimisation and box office business success: insights and reflections using network science approach

The entertainment industry deals with complex scenarios of managing and allocating resources and their optimisation for movies such as financial, creative and human resources. This is extremely important to have the best combination of such …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Sales Forecasting from Group Conversation Using Natural Language Processing

Natural Language Processing (NLP) refers to a computer program’s ability to understand spoken and written human language. It is utilized to do large-scale research, receive a more objective and accurate analysis, increase customer satisfaction …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Leveraging Digital Systems and Online Marketing for Increased Profitability

The digitalDigital revolution has become a major disruptor for companiesCompanies across the world, creating opportunities, enhancing the organizational performanceOrganizational performance and most importantly, increasing business …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Digital Marketing Analysis and Strategy

In this chapter, we explain different kinds of situation analysis which should be done for digital marketing management along with useful frameworks and principles that should be considered during the analysis. Next, we talk about various …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Digital Marketing Implementation and Practice

In this chapter, we will discuss different elements of digital marketing implementation, including tactics, actions, evaluation, correction and improvement.

In eigener Sache