Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Chapter

Text Mining for Customer Enquiries in Telecommunication Services

Authors : Motoi Iwashita, Shinsuke Shimogawa, Ken Nishimatsu

Published in: Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Analyzing failure trends and establishing effective coping processes for complex problems in advance is essential in telecommunication services. We propose a method for semantically analyzing and classifying customer enquiries efficiently and precisely. Our method can also construct semantic content efficiently by extracting related terms through analysis and classification. This method is based on a dependency parsing and co-occurrence technique to enable classification of a large amount of unstructured data into patterns because customer enquiries are generally stored as unstructured textual data.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Text Mining for Customer Enquiries in Telecommunication Services
Authors
Motoi Iwashita
Shinsuke Shimogawa
Ken Nishimatsu
Copyright Year
2009
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-04592-9_29

Premium Partner