Skip to main content
Top

Hint

Swipe to navigate through the chapters of this book

2021 | OriginalPaper | Chapter

7. The Dissemination of Corporate Newsrooms in Practice: Empirical Studies

Authors : Christoph Moss, Mona Sadrowski

Published in: The Corporate Newsroom

Publisher: Springer International Publishing

Abstract

While Newsrooms have been researched in journalism science for several years, they represent a relatively new and, above all, still unexplored organisational form for corporate communications. This article presents two studies that attempt to close the research gap. In 2019, the Brand & Retail Management Institute @ ISM examined the question: what do companies expect from introducing a Corporate Newsroom (Moss 2019)? The survey was conducted in 2019 in the DACH region. Previously Sadrowski (2015) wanted to find out how the Newsroom concept was applied in German communications departments.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Giddens, A. (1997). Die Konstitution der Gesellschaft: Grundzüge einer Theorie der Strukturierung (3rd ed.). Frankfurt am Main: Campus-Verlag. Giddens, A. (1997). Die Konstitution der Gesellschaft: Grundzüge einer Theorie der Strukturierung (3rd ed.). Frankfurt am Main: Campus-Verlag.
go back to reference Sadrowski, M. (2015). „Das ist kein Newsroom, sondern eine aufgepeppte Pressestelle.“ Der Newsroom als Organisationsform der Unternehmenskommunikation, Hausarbeit zur Erlangung des Akademischen Grades eines Master of Arts in Unternehmenskommunikation/PR, vorgelegt dem Fachbereich 02 – Sozialwissenschaften, Medien und Sport der Johannes Gutenberg-Universität Mainz. Sadrowski, M. (2015). „Das ist kein Newsroom, sondern eine aufgepeppte Pressestelle.“ Der Newsroom als Organisationsform der Unternehmenskommunikation, Hausarbeit zur Erlangung des Akademischen Grades eines Master of Arts in Unternehmenskommunikation/PR, vorgelegt dem Fachbereich 02 – Sozialwissenschaften, Medien und Sport der Johannes Gutenberg-Universität Mainz.
go back to reference Schmidt-Hertha, B., & Tippelt, R. (2011). Typologien. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 34(1), 23–35. Schmidt-Hertha, B., & Tippelt, R. (2011). Typologien. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 34(1), 23–35.
Metadata
Title
The Dissemination of Corporate Newsrooms in Practice: Empirical Studies
Authors
Christoph Moss
Mona Sadrowski
Copyright Year
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-67642-1_7