Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Chapter

The Effect of Mediated Partnerships in Two-Sided Economic Search

Authors : Philip Hendrix, David Sarne

Published in: Cooperative Information Agents XI

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

In this paper we investigate the effect of mediated partnerships over agents’ equilibrium strategies in two-sided economic search. A

mediated partnership

is formed when an agent acts as a mediator, establishing a partnership between a pair of agents it encountered along its search, thereby reducing the other agents’ amount of search. Surprisingly, this reduction in market friction induced by mediated partnerships does not always improve market efficiency. Use of mediated partnerships changes the equilibrium strategies used by agents in two-sided search models and introduces substantial computational complexity. This computational complexity is overcome with an innovative algorithm that facilitates equilibrium calculation.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
The Effect of Mediated Partnerships in Two-Sided Economic Search
Authors
Philip Hendrix
David Sarne
Copyright Year
2007
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-75119-9_16

Premium Partner