Skip to main content
Top

2022 | OriginalPaper | Chapter

4. The End Is Not Nigh

Authors : Lucas Sauberschwarz, Lysander Weiss

Published in: The Corporates Strike Back

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

The need for innovation will increase even further in the future driven by increasingly fast social changes, new technologies and the associated changes in customer needs. Armed with the 5C process to develop efficient innovations, corporations can gain new confidence and motivation to pick-up the battle against disruptive start-ups.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Buber, R. (2009). Qualitative Marktforschung – Konzepte, Methoden, Analysen, Gabler. Buber, R. (2009). Qualitative Marktforschung – Konzepte, Methoden, Analysen, Gabler.
go back to reference de Bono, E. (1999). Six thinking hats, Back Bay Books, Revised and updated. de Bono, E. (1999). Six thinking hats, Back Bay Books, Revised and updated.
go back to reference Duncan, K. (2016). Das Buch der Ideen, Midas Management Verlag AG, 4. Auflage. Duncan, K. (2016). Das Buch der Ideen, Midas Management Verlag AG, 4. Auflage.
go back to reference Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. (2014). The business model navigator, Pearson Educated Limited. Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. (2014). The business model navigator, Pearson Educated Limited.
go back to reference Magerhans, A. (2016). Marktforschung – Eine praxisorientierte Einführung, Springer. Magerhans, A. (2016). Marktforschung – Eine praxisorientierte Einführung, Springer.
go back to reference Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation. John Wiley and Sons. Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation. John Wiley and Sons.
go back to reference Ries, E. (2011). The lean startup. Crown Business. Ries, E. (2011). The lean startup. Crown Business.
go back to reference Rustler, F. (2017). Denkwerkzeuge der Kreativität und innovation, Midas Management Verlag AG, 5. Auflage. Rustler, F. (2017). Denkwerkzeuge der Kreativität und innovation, Midas Management Verlag AG, 5. Auflage.
go back to reference Windolph, A., & Blumenau, A. (2016). Brainstorming: Alles. Windolph, A., & Blumenau, A. (2016). Brainstorming: Alles.
Metadata
Title
The End Is Not Nigh
Authors
Lucas Sauberschwarz
Lysander Weiss
Copyright Year
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-79114-8_4

Premium Partner