Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

8. The Search Engine Market

Author : Dirk Lewandowski

Published in: Understanding Search Engines

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Search engines are operated by commercial companies and must therefore not only be refinanced but also generate profits. This chapter explains which search engines play an important role commercially, how search engines earn money, and what partnerships exist among companies in the search engine market. The search engine market is dominated by Google, and other search engines only play a minor role. Many seem-to-be alternative search engines get their results from either Google or Bing and should, therefore, not be considered search engines but search portals. The information provided in this chapter provides background for discussing alternative search engines (Chap. 11) and the role of search engines (Chap. 15).

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Batelle, J. (2005). The search: How Google and its rivals rewrote the rules of business and transformed our culture. London: Portfolio. Brealey. Batelle, J. (2005). The search: How Google and its rivals rewrote the rules of business and transformed our culture. London: Portfolio. Brealey.
go back to reference Haucap, J. (2018). Macht, Markt und Wettbewerb: Was steuert die Datenökonomie? Nicolai Publishing & Intelligence. Haucap, J. (2018). Macht, Markt und Wettbewerb: Was steuert die Datenökonomie? Nicolai Publishing & Intelligence.
go back to reference Jiang, M., & Dinga, V. (2014). Search control in China. In R. König & M. Rasch (Eds.), Society of the query reader: Reflections on web search (pp. 140–146). Institute of Network Cultures. Jiang, M., & Dinga, V. (2014). Search control in China. In R. König & M. Rasch (Eds.), Society of the query reader: Reflections on web search (pp. 140–146). Institute of Network Cultures.
go back to reference Lewandowski, D. (2013). Suchmaschinenindices. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen 3: Suchmaschinen zwischen Technik und Gesellschaft (pp. 143–161). Akademische Verlagsgesellschaft AKA. Lewandowski, D. (2013). Suchmaschinenindices. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen 3: Suchmaschinen zwischen Technik und Gesellschaft (pp. 143–161). Akademische Verlagsgesellschaft AKA.
go back to reference Maaß, C., Skusa, A., Heß, A., & Pietsch, G. (2009). Der Markt für Internet-Suchmaschinen. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen (pp. 3–17). Akademische Verlagsgesellschaft AKA. Maaß, C., Skusa, A., Heß, A., & Pietsch, G. (2009). Der Markt für Internet-Suchmaschinen. In D. Lewandowski (Ed.), Handbuch Internet-Suchmaschinen (pp. 3–17). Akademische Verlagsgesellschaft AKA.
go back to reference White, M. (2015). Enterprise search. O’Reilly. White, M. (2015). Enterprise search. O’Reilly.
Metadata
Title
The Search Engine Market
Author
Dirk Lewandowski
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-22789-9_8