Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

The Use of Design Thinking within the Brand Management Discipline: A Literature Review

Authors : Benedikt Halstrick, Holger J. Schmidt, Jörg Henseler

Published in: Forum Markenforschung 2018

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Design thinking has been one of the hot topics in the management discourse of the last decade (Kimbell 2011; Shamiyeh 2016). Since Nobel laureate Herbert Simon brought up the concept, the term has been consistently shaped and reshaped, and various applications within diverse management disciplines have been studied. It is surprising that despite its popularity, research in this field is widely regarded as being in its infancy (Jahnke 2013; Hassi/Laasko 2011; Johansson-Sköldberg et al. 2013; Johansson/Woodilla 2010).

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
The Use of Design Thinking within the Brand Management Discipline: A Literature Review
Authors
Benedikt Halstrick
Holger J. Schmidt
Jörg Henseler
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-29127-3_12