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Mobile Commerce

Aus der Redaktion

Kleine B2B-Firmen investieren in ihre Online-Shops

E-Commerce Schwerpunkt

B2B-Firmen kommen an einem gut durchdachten digitalen Vertriebsstrategie nicht mehr vorbei. Von dieser Strategie kann auch der stationäre Vertrieb beispielsweise bei der Leadgenerierung profitieren. Für einen gelungenen Onlineshop müssen die Unternehmen auch lokale Besonderheiten der Kunden bedenken.

Vorreiter-Banken sind Plattformspezialisten

Privatkunden Infografik

Banken brauchen Services, die weit über Finanzdienstleistungen hinausgehen, wollen sie sich die Gunst der Kunden auf Dauer sichern, zeigt eine aktuelle Deloitte-Studie. Dabei kommt es vor allem auf die Benutzerfreundlichkeit und Multi-Service-Plattformen an. 

M-Commerce wird beliebtester Shopping- und Kommunikationskanal

Kommunizieren und Einkaufen per Smartphone, den M-Commerce, mögen Kunden am liebsten. Dementsprechend wachsen die Umsätze in dem Kanal. Das ergibt eine Studie unter europäischen Konsumenten.

Das waren die Umsatzhits zwischen Black Friday und Cyber Monday

Handel Infografik

Black Friday, Black Week, Cyber Monday... die größten Einkaufs-Events der Welt kurbeln die Umsatzmaschinerie im Einzelhandel und dem virtuellen Vertrieb an. Was die Retail-Specials gebracht haben.

Bis zu 64.000 Handelsunternehmen von Pleite bedroht

Handel Infografik

Der Handel in Deutschland ist durch das Coronavirus im Alarmzustand. Geschlossene Ladenstraßen und Shops reißen große, teils existenzbedrohende Umsatzlücken. Der Paradigmenwechsel durch die digitale Transformation wird drastisch vorweggenommen.

Das Smartphone ist das zentrale Finanztool

Mobile Payment Schwerpunkt

Das kontaktlose Bezahlen ist schnell und einfach und immer mehr Verbraucher bevorzugen dieses Verfahren am Point of Sale. Aber wie sicher sind Bezahlprozesse per Near Field Communication (NFC)?

So unterstützt Social Media den Verkauf

Vertriebskanäle Schwerpunkt

Eine aktuelle Unternehmensbefragung aus der Vertriebsforschung zeigt: Eine klare Social-Media-Strategie zur Vertriebsunterstützung liegt in deutschen Unternehmen nur selten vor. Ein Gastbeitrag.

Banken sollten es persönlich nehmen

Bankvertrieb Schwerpunkt

Für Finanzinstitute ist die Fokussierung auf Kundenbedürfnisse ein wichtiges Kriterium im umkämpften Wettbewerb. Der Schlüssel zu höherer Kundenbindung ist individualisierbarer Content, meint Gastautor Ivon Brandão.

Zeitschriftenartikel

19-02-2024

Break the flow: the impact of interruptions on users’ decision efficiency in mobile shopping

The proliferation of mobile devices has made mobile shopping extremely popular among the digital natives. Due to the multitasking nature of mobile devices, users are often disturbed by various interruptions, such as incoming calls, SMSs and APP …

17-01-2024 | Long Paper

Conceptualization and survey instrument development for mobile application usability

This study aims to conceptualize mobile application usability based on Google’s mobile application development guidelines. A survey instrument is developed and validated to measure the concepts evolved from conceptualization. A three-step formal …

15-01-2024

Linking task-technology fit, innovativeness, and teacher readiness using structural equation modelling

Digital technologies promote active, interactive, collaborative, and immersive learning but the challenge of how to prepare teachers effectively for digital technology utilisation in the instructional process remains a pertinent problem for …

04-01-2024 | Application of soft computing

Development of trust-based authorization and authentication framework for secure electronic health payment in cloud environment

Electronic health records (EHRs) storage in mobile cloud environments has changed in recent years, with mobile devices coupled with cloud computing to allow patient-provider medical data transfers. This sophisticated concept allows low-cost …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Chapter

Main Martechs in Brief

The purpose of this chapter is to discuss marketing technologies that we introduced in Chapter 4 in more detail and give audiences an insight into the latest technologies that can be used in marketing.

2024 | OriginalPaper | Chapter

From Disruption to Absorptive Capacity: The Life Cycle of Digital Marketing Innovation for Luxury Businesses

As Internet use increases and lifestyles begin to transform in various ways, consumers have become more aware of luxury hospitality, which was originally only accessible to high aristocracy. This has led to a unique form of brand worship …

2024 | OriginalPaper | Chapter

Spatio-Temporal Supply Chains and E-Commerce

Supply Chain Management (SCM) has emerged as a pivotal element of contemporary business strategies, deftly incorporating advancements in Machine Learning (ML) and Deep Learning (DL) to bolster market performance. In the E-commerce sector, SCM …

2024 | OriginalPaper | Chapter

Investigating the Factors Influencing Mobile Commerce Usage by SMEs in Hargeisa, Republic of Somaliland: A Review of Literature

Mobile commerce has gained increasing popularity in developing countries in recent years. It has transformed the traditional way of conducting business. Previously, SMEs engaged in face-to-face selling and purchasing of products, however, mobile …

In eigener Sache