Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Chapter

Tourismuspolitik und Marke

Authors : Simon M. Neumair, Dieter M. Schlesinger

Published in: Brand Leadership im Tourismus

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Auch wenn auf den ersten Blick keine direkten Zusammenhänge zwischen Politik und Marken im Tourismus erkennbar sind, kommen diese in Destinationen, deren Produkten sowie in ihnen beheimateten Unternehmen doch auf verschiedenste Weisen zum Tragen. Dieser Beitrag erläutert zunächst anhand anschaulicher Beispiele, wie die Politik Marken im Tourismus beeinflusst, bevor im weiteren Verlauf grundlegende tourismuspolitische Funktionen Beachtung finden, anhand derer sich der Zusammenhang zwischen Politik und Marken dezidiert herausarbeiten lässt.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Tourismuspolitik und Marke
Authors
Simon M. Neumair
Dieter M. Schlesinger
Copyright Year
2025
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-45540-8_10

Premium Partner