Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Chapter

11. TV-Tracking – TV-Werbung messbar machen

Authors : Ingo Kamps, Daniel Schetter

Published in: Performance Marketing

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

In der Vergangenheit waren die Möglichkeiten zur Effizienzmessung von TV-Werbespots begrenzt. Es konnte zwar nachvollzogen werden, wie sich Verkäufe im Zeitraum der Spotschaltung verändert haben, aber viel mehr auch nicht. Eine TV-Tracking-Software gibt Unternehmen die Möglichkeit zu überprüfen, welche Auswirkungen ein einzelner TV-Spot auf die eigene Website hat. So kann beispielsweise ermittelt werden, wie sich die Besucherzahlen in den Minuten nach der Ausstrahlung entwickeln und wie viele Besucher sich das beworbene Produkt angesehen haben.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Metadata
Title
TV-Tracking – TV-Werbung messbar machen
Authors
Ingo Kamps
Daniel Schetter
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-18453-7_11