Issue 4/2016
Schwerpunktheft: CSR- und Nachhaltigkeitsmanagement: Forschungs- und Praxisbeiträge.
Content (12 Articles)
Editorial
CSR- und Nachhaltigkeitsmanagement: Beiträge der Forschung und Praxis
Alexander Moutchnik, René Schmidpeter
Schwerpunktthema
Interne Treiber von CSR-Publizität: Der Einfluss von Corporate Identity
Anne Michaels, Michael Grüning
Schwerpunktthema
Ecological sustainability of material resources – Why material efficiency just isn’t enough
Carsten Deckert
Schwerpunktthema
Consumer’s motivation, opportunities and abilities for sustainable consumption: A case in China
Bing Zhu
Schwerpunktthema
Sustainable service quality
Stephanie Bothe, Dorothea Schaffner, Uta Jüttner, Lutz Schlange
Schwerpunktthema
Do we really think small first? How to go further with CSR on micro enterprises
Wolfgang Keck
Schwerpunktthema
Forschungskooperationen zwischen Wissenschaft und Praxis zum Thema „Corporate Social Responsibility“ am Beispiel von IKEA Deutschland
Laura Marie Schons, Sabrina Scheidler
Schwerpunktthema
The possibility of applying the philosophy of sufficiency economy in organizational purchasing
Suppasit Sornsri
Schwerpunktthema
Environmental and quality management systems and standards of churches and religious organizations
Alexander Moutchnik
Schwerpunktthema
Integration von Mitarbeitern als Konsumenten in Nachhaltigkeitsinnovationsprozesse
Viola Muster, Ulf Schrader, Susanne Blazejewski, Martina Schäfer, Anke Buhl, Christoph Harrach, Marc Schmidt-Keilich, Elisabeth Süßbauer