Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Chapter

10. Wachstumschcancen für KMU auf internationalen Märkten

Leistungswettbewerb bei internationalen Kunden im Projektgeschäft

Author : Folker Rohlfing

Published in: KMU- und Start-up-Management

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Der Beitrag betrachtet den Prozess der Internationalisierung für KMU. Ein Spannungsfeld für erfolgreiches internationales Wachstum wird aufgebaut. Dieses bezieht sowohl den unternehmensexternen sowie -internen Kontext mit ein, Schlüsselfaktoren daraus werden hervorgehoben. Ausgewählte Aspekte zum Erschließen von Wachstumschancen werden darauf aufbauend entwickelt und vorgestellt. Die Integration wichtiger Fragestellungen und Handlungsfelder für das Management in KMU runden die Betrachtung ab.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Alsabah, N. (2017): China will das „gläserne Unternehmen“: Ein Problem für ausländische Firmen. Kurzanalyse, Mercator Institute for China Studies, Berlin. Alsabah, N. (2017): China will das „gläserne Unternehmen“: Ein Problem für ausländische Firmen. Kurzanalyse, Mercator Institute for China Studies, Berlin.
go back to reference Anderson, J. C. und Narus, J. A. (2004): Business Market Management. Pearson, Upper Saddle River, 2. Aufl. Anderson, J. C. und Narus, J. A. (2004): Business Market Management. Pearson, Upper Saddle River, 2. Aufl.
go back to reference Anderson, J. C., Jain, D. C. und Chintagunta, P. K. (1993): Customer Value Assessment in Business Markets: A State-of-Practice Study, in: Journal of Business-to-Business Marketing, 1 (1), 3–29. Anderson, J. C., Jain, D. C. und Chintagunta, P. K. (1993): Customer Value Assessment in Business Markets: A State-of-Practice Study, in: Journal of Business-to-Business Marketing, 1 (1), 3–29.
go back to reference Azari, M. J., Madsen, T. K. und Moen, Ø. (2017): Antecedent and outcomes of innovation-based growth strategies for exporting SMEs, in: Journal of Small Business and Enterprise Development, 24 (4), 733–752. Azari, M. J., Madsen, T. K. und Moen, Ø. (2017): Antecedent and outcomes of innovation-based growth strategies for exporting SMEs, in: Journal of Small Business and Enterprise Development, 24 (4), 733–752.
go back to reference Backhaus, K. und Voeth, M. (2010): Industriegütermarketing. 9. überarb. Auflage, Vahlen, München. Backhaus, K. und Voeth, M. (2010): Industriegütermarketing. 9. überarb. Auflage, Vahlen, München.
go back to reference Barney, J. (1991): Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, in: Journal of Management, 17 (1), 99–120. Barney, J. (1991): Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, in: Journal of Management, 17 (1), 99–120.
go back to reference Cavusgil, S. T., Zou, S. und Naidu, G. M. (1993): Product and promotion adaptation in export ventures: An empirical investigation, in: Journal of International Business Studies, 24 (3), 479–506. Cavusgil, S. T., Zou, S. und Naidu, G. M. (1993): Product and promotion adaptation in export ventures: An empirical investigation, in: Journal of International Business Studies, 24 (3), 479–506.
go back to reference Christensen, C., Johnson, M. W. und Kagermann, H. (2009): Wie Sie ihr Geschäftsmodell neu erfinden, in: Harvard Business manager, April 2009, 37–49. Christensen, C., Johnson, M. W. und Kagermann, H. (2009): Wie Sie ihr Geschäftsmodell neu erfinden, in: Harvard Business manager, April 2009, 37–49.
go back to reference Coviello, N. E. und Munro, H. J. (1995): Growing the entrepreneurial firm: networking for international market development, in: European Journal of Marketing, 29 (7), 49–61. Coviello, N. E. und Munro, H. J. (1995): Growing the entrepreneurial firm: networking for international market development, in: European Journal of Marketing, 29 (7), 49–61.
go back to reference Drews, R. (2018): The five fundamental value factors, in: Hinterhuber, A. und Liozu, S. M. (Hrsg.): Innovation in Pricing. 2. Auflage, Routledge, London, 189–203. Drews, R. (2018): The five fundamental value factors, in: Hinterhuber, A. und Liozu, S. M. (Hrsg.): Innovation in Pricing. 2. Auflage, Routledge, London, 189–203.
go back to reference Eggert, A. und Ulaga, W. (2002): Customer perceived value: A substitute for satisfaction in business markets? In: The Journal of Business & Industrial Marketing, 17 (2/3), 107–118. Eggert, A. und Ulaga, W. (2002): Customer perceived value: A substitute for satisfaction in business markets? In: The Journal of Business & Industrial Marketing, 17 (2/3), 107–118.
go back to reference Europäische Kommission (2020): Report from the Commission to the Parliament and the Council on Trade and Investment Barriers. 1 January 2019–31 December 2019. Europäische Kommission, veröffentlicht am 18. Juni, Brüssel. Europäische Kommission (2020): Report from the Commission to the Parliament and the Council on Trade and Investment Barriers. 1 January 2019–31 December 2019. Europäische Kommission, veröffentlicht am 18. Juni, Brüssel.
go back to reference Florin, J. und Ogbuehi, A. O. (2004): Strategic Choice In International Ventures: A Contingency Framework Integrating Standardization and Entry-Mode Decisions, in: Multinational Business Review, 12 (2), 83–109. Florin, J. und Ogbuehi, A. O. (2004): Strategic Choice In International Ventures: A Contingency Framework Integrating Standardization and Entry-Mode Decisions, in: Multinational Business Review, 12 (2), 83–109.
go back to reference Fuchs, M. und Köstner, M. (2016): Antecedents and consequences of firm’s export marketing strategy: An empirical study of Austrian SMEs (a contingency perspective), in: Management Research Review, 39 (3), 329–355. Fuchs, M. und Köstner, M. (2016): Antecedents and consequences of firm’s export marketing strategy: An empirical study of Austrian SMEs (a contingency perspective), in: Management Research Review, 39 (3), 329–355.
go back to reference Forsgren, M. und Hagström, P. (2007): Ignorant and impatient internationalization? The Uppsala model and internationalization patterns for Internet-related firms, in: critical perspectives on international business, 3 (4), 291–305. Forsgren, M. und Hagström, P. (2007): Ignorant and impatient internationalization? The Uppsala model and internationalization patterns for Internet-related firms, in: critical perspectives on international business, 3 (4), 291–305.
go back to reference Gale, B. T. und Wood, R. C. (1994): Managing Customer Value. Creating quality and service that customers can see. Free Press, New York. Gale, B. T. und Wood, R. C. (1994): Managing Customer Value. Creating quality and service that customers can see. Free Press, New York.
go back to reference Ghemawat, P. (2007): Why the world isn’t flat, in: Foreign Policy, (159), 54–60. Ghemawat, P. (2007): Why the world isn’t flat, in: Foreign Policy, (159), 54–60.
go back to reference Haas, A., Eggert, A., Terho, H. und Ulaga, W. (2013): Erfolgsfaktor Value-Based Selling – Verkaufen, wenn Kundenorientierung nicht zum Erfolg führt, in: Marketing Review St. Gallen, 30 (4), 60–68. Haas, A., Eggert, A., Terho, H. und Ulaga, W. (2013): Erfolgsfaktor Value-Based Selling – Verkaufen, wenn Kundenorientierung nicht zum Erfolg führt, in: Marketing Review St. Gallen, 30 (4), 60–68.
go back to reference Helm, S. und Günter, B. (2006): Kundenwert – eine Einführung in die theoretischen und praktischen Herausforderungen der Bewertung von Kundenbeziehungen, in: Günter, B. und Helm, S. (Hrsg.): Kundenwert. 3. überarb. und erw. Auflage, Gabler, Wiesbaden, 3–38. Helm, S. und Günter, B. (2006): Kundenwert – eine Einführung in die theoretischen und praktischen Herausforderungen der Bewertung von Kundenbeziehungen, in: Günter, B. und Helm, S. (Hrsg.): Kundenwert. 3. überarb. und erw. Auflage, Gabler, Wiesbaden, 3–38.
go back to reference Hinterhuber, A. und Heutger, M. (2017): Implementing value quantification in B2B, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 153–159. Hinterhuber, A. und Heutger, M. (2017): Implementing value quantification in B2B, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 153–159.
go back to reference Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (2017): Quantifying and documenting value in business markets, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 3–10. Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (2017): Quantifying and documenting value in business markets, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 3–10.
go back to reference Hüssen, H.-P. et. al. (2018): „Made in Germany“ auf dem Prüfstand. Was ist das Erfolgslabel noch wert? Germany Trade and Invest (Hrsg.), Bonn. Hüssen, H.-P. et. al. (2018): „Made in Germany“ auf dem Prüfstand. Was ist das Erfolgslabel noch wert? Germany Trade and Invest (Hrsg.), Bonn.
go back to reference Ingenbleek, P., Debruyne, M., Frambach, R. T. und Verhallen, T. M. M. (2003): Successful New Product Pricing Practices: A Contingency Approach, in: Marketing Letters, 14 (4), 289–305. Ingenbleek, P., Debruyne, M., Frambach, R. T. und Verhallen, T. M. M. (2003): Successful New Product Pricing Practices: A Contingency Approach, in: Marketing Letters, 14 (4), 289–305.
go back to reference Jain, S. C. (1989): Standardization Of International Marketing Strategy: Some Research Hypotheses, in: Journal of Marketing, 53 (1), 70–79. Jain, S. C. (1989): Standardization Of International Marketing Strategy: Some Research Hypotheses, in: Journal of Marketing, 53 (1), 70–79.
go back to reference Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (1977): The Internationalization Process of the Firm – A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments, in: Journal of International Business Studies, 8 (1), 23–32. Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (1977): The Internationalization Process of the Firm – A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments, in: Journal of International Business Studies, 8 (1), 23–32.
go back to reference Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (1990): The Mechanism of Internationalization, in: International Marketing Review, 7 (4), 11–24. Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (1990): The Mechanism of Internationalization, in: International Marketing Review, 7 (4), 11–24.
go back to reference Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (2009): The Uppsala Internationalization Process Model Revisited: From Liability of Foreignness to Liability of Outsidership, in: Journal of International Business Studies, 40, 1411–1431. Johanson, J. und Vahlne, J.-E. (2009): The Uppsala Internationalization Process Model Revisited: From Liability of Foreignness to Liability of Outsidership, in: Journal of International Business Studies, 40, 1411–1431.
go back to reference Johnson, G., Scholes, K. und Whittington, R. (2005): Exploring Corporate Strategy. 7. Auflage, Prentice Hall/Pearson Education, Harlow. Johnson, G., Scholes, K. und Whittington, R. (2005): Exploring Corporate Strategy. 7. Auflage, Prentice Hall/Pearson Education, Harlow.
go back to reference Kenny, B. und Fahy, J. (2011): SMEs’ Networking Capability and International Performance, in: Baxter, R. und Woodside, A. G. (Hrsg.): Interfirm Networks: Theory, Strategy, and Behavior (Advances in Business Marketing and Purchasing, Vol. 17), Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 199–376. Kenny, B. und Fahy, J. (2011): SMEs’ Networking Capability and International Performance, in: Baxter, R. und Woodside, A. G. (Hrsg.): Interfirm Networks: Theory, Strategy, and Behavior (Advances in Business Marketing and Purchasing, Vol. 17), Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 199–376.
go back to reference Knight, G. A. und Cavusgil, T. S. (2004): Innovation, organizational capabilities, and the born-global firm, in: Journal of International Business Studies, 35 (4), 124–141. Knight, G. A. und Cavusgil, T. S. (2004): Innovation, organizational capabilities, and the born-global firm, in: Journal of International Business Studies, 35 (4), 124–141.
go back to reference Laihonen, H., Lönnqvist, A. und Metsälä, J. (2015): Two knowledge perspectives to growth management, in: VINE, 45 (4), 473–494. Laihonen, H., Lönnqvist, A. und Metsälä, J. (2015): Two knowledge perspectives to growth management, in: VINE, 45 (4), 473–494.
go back to reference Leszinski, R. und Marn, M. V. (1997): Setting value, not price, in: The McKinsey Quarterly, Nr. 1, 98–115. Leszinski, R. und Marn, M. V. (1997): Setting value, not price, in: The McKinsey Quarterly, Nr. 1, 98–115.
go back to reference Macharzina, K. und Wolf, J. (2005): Unternehmensführung. 5. grundlegend überarb. Auflage, Gabler, Wiesbaden. Macharzina, K. und Wolf, J. (2005): Unternehmensführung. 5. grundlegend überarb. Auflage, Gabler, Wiesbaden.
go back to reference Markey, R. (2020): Geschätzte Kunden, in: Harvard Business manager, November 2020, 20–29. Markey, R. (2020): Geschätzte Kunden, in: Harvard Business manager, November 2020, 20–29.
go back to reference Merrilees, B. und Tiessen, J. H. (1999): Building generalizable SME international marketing models using case studies, in: International Marketing Review, 16 (4/5), 326–344. Merrilees, B. und Tiessen, J. H. (1999): Building generalizable SME international marketing models using case studies, in: International Marketing Review, 16 (4/5), 326–344.
go back to reference Nagle, T. T. und Smith, G. E. (2017): A question of value: Customer value mapping versus economic value modeling, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 181–188. Nagle, T. T. und Smith, G. E. (2017): A question of value: Customer value mapping versus economic value modeling, in: Hinterhuber, A. und Snelgrove, T. C. (Hrsg.): Value First than Price. Routledge, New York, 181–188.
go back to reference Nagle, T. T. und Hogan, J. E. (2006): The Strategy and Tactics of Pricing. 4. Auflage, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River. Nagle, T. T. und Hogan, J. E. (2006): The Strategy and Tactics of Pricing. 4. Auflage, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
go back to reference O’Cass, A. und Weerawardena, J. (2009): Examining the role of international entrepreneurship, innovation and international market performance in SME internationalisation, in: European Journal of Marketing, 43 (11/12), 1325–1348. O’Cass, A. und Weerawardena, J. (2009): Examining the role of international entrepreneurship, innovation and international market performance in SME internationalisation, in: European Journal of Marketing, 43 (11/12), 1325–1348.
go back to reference Olejnik, E. und Swoboda, B. (2012): SMEs’ internationalisation patterns: descriptives, dynamics and determinants, in: International Marketing Review, 29 (5), 466–495. Olejnik, E. und Swoboda, B. (2012): SMEs’ internationalisation patterns: descriptives, dynamics and determinants, in: International Marketing Review, 29 (5), 466–495.
go back to reference Osterwalder, A. und Pigneur, Y. (2010): Business model generation: A handbook for visionaries, game changers, and challengers. Wiley, Hoboken. Osterwalder, A. und Pigneur, Y. (2010): Business model generation: A handbook for visionaries, game changers, and challengers. Wiley, Hoboken.
go back to reference O’Sullivan, M. (2019): The Levelling. What’s next after Globalization. Hachette Book Group, New York. O’Sullivan, M. (2019): The Levelling. What’s next after Globalization. Hachette Book Group, New York.
go back to reference Oystein, M. (2002): The Born Globals: A new generation of small European exporters, in: International Marketing Review, 19 (2/3), 156–175. Oystein, M. (2002): The Born Globals: A new generation of small European exporters, in: International Marketing Review, 19 (2/3), 156–175.
go back to reference Porter, M. E. (2004): Competitive Strategy. First Free Press Export Edition, originally published 1980, Free Press, New York. Porter, M. E. (2004): Competitive Strategy. First Free Press Export Edition, originally published 1980, Free Press, New York.
go back to reference Rexhepi, G., Ramadani, V., Rahdari, A. und Anggadwita, G. (2017): Models and strategies of family businesses internationalization: A conceptual framework and future research directions, in: Review of International Business and Strategy, 27 (2), 248–260. Rexhepi, G., Ramadani, V., Rahdari, A. und Anggadwita, G. (2017): Models and strategies of family businesses internationalization: A conceptual framework and future research directions, in: Review of International Business and Strategy, 27 (2), 248–260.
go back to reference Ruzzier, M., Hisrich, R. D. und Antoncic, B. (2006): SME internationalization research: past, present, and future, in: Journal of Small Business and Enterprise Development, 13 (4), 476–497. Ruzzier, M., Hisrich, R. D. und Antoncic, B. (2006): SME internationalization research: past, present, and future, in: Journal of Small Business and Enterprise Development, 13 (4), 476–497.
go back to reference Shapiro, B. P. (1998): Precision Pricing for Profit in the New World Order, in: Harvard Business School Note, December 7, No. 9-999-003, 1–24. Shapiro, B. P. (1998): Precision Pricing for Profit in the New World Order, in: Harvard Business School Note, December 7, No. 9-999-003, 1–24.
go back to reference Shi-Kupfer, C. und Ohlberg, M. (2019): China’s Digital Rise: Challenges for Europe, in: MERICS Papers on China, No. 7, Mercator Institute for China Studies, Berlin. Shi-Kupfer, C. und Ohlberg, M. (2019): China’s Digital Rise: Challenges for Europe, in: MERICS Papers on China, No. 7, Mercator Institute for China Studies, Berlin.
go back to reference Simon, H. (2012): Hidden Champions – Aufbruch nach Globalia. Die Erfolgsstrategien unbekannter Weltmarktführer. Campus, Frankfurt/New York. Simon, H. (2012): Hidden Champions – Aufbruch nach Globalia. Die Erfolgsstrategien unbekannter Weltmarktführer. Campus, Frankfurt/New York.
go back to reference Steinfeld, E. S. und Beltoft, T. (2014): Innovation Lessons From China, in: MIT Sloan Management Review, 55 (4), 49–55. Steinfeld, E. S. und Beltoft, T. (2014): Innovation Lessons From China, in: MIT Sloan Management Review, 55 (4), 49–55.
go back to reference Tallman, S. (2014): Business Models and the Multinational Firm, in: Multidisciplinary Insights from New AIB Fellows (Research in Global Strategic Management, Vol. 16), Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 115–138. Tallman, S. (2014): Business Models and the Multinational Firm, in: Multidisciplinary Insights from New AIB Fellows (Research in Global Strategic Management, Vol. 16), Emerald Group Publishing Limited, Bingley, 115–138.
go back to reference The Economist (2019a): The global list – Globalisation has faltered. The Economist, January 26th–February 1st, Briefing. The Economist (2019a): The global list – Globalisation has faltered. The Economist, January 26th–February 1st, Briefing.
go back to reference The Economist (2019b): Slowbalisation – The steam has gone out of globalisation. The Economist, January 26th–February 1st, Leaders. The Economist (2019b): Slowbalisation – The steam has gone out of globalisation. The Economist, January 26th–February 1st, Leaders.
go back to reference Töytäri, P., Alejandro, T. B., Parvinen, P., Ollia, I. und Rosendahl, N. (2011): Bridging the theory to application gap in value-based selling, in: Journal of Business & Industrial Marketing, 26 (7), 493–502. Töytäri, P., Alejandro, T. B., Parvinen, P., Ollia, I. und Rosendahl, N. (2011): Bridging the theory to application gap in value-based selling, in: Journal of Business & Industrial Marketing, 26 (7), 493–502.
go back to reference Ulaga, W. und Eggert, A. (2006): Relationship value and relationship quality: Broadening the nomological network of business-to-business relationships, in: European Journal of Marketing, 40 (3/4), 311–327. Ulaga, W. und Eggert, A. (2006): Relationship value and relationship quality: Broadening the nomological network of business-to-business relationships, in: European Journal of Marketing, 40 (3/4), 311–327.
go back to reference Vahlne, J.-E. und Johanson, J. (2013): The Uppsala model on evolution of the multinational business enterprise – from internalization to coordination of networks, in: International Marketing Review, 30 (3), 189–210. Vahlne, J.-E. und Johanson, J. (2013): The Uppsala model on evolution of the multinational business enterprise – from internalization to coordination of networks, in: International Marketing Review, 30 (3), 189–210.
go back to reference VDMA (2020): Maschinenbau in Zahl und Bild 2020. Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e. V. (VDMA), Frankfurt am Main. VDMA (2020): Maschinenbau in Zahl und Bild 2020. Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e. V. (VDMA), Frankfurt am Main.
go back to reference Welge, M. K. und Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5. vollständig überarb. Auflage, Gabler, Wiesbaden. Welge, M. K. und Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5. vollständig überarb. Auflage, Gabler, Wiesbaden.
go back to reference Williamson, P. J. und Yin, E. (2014): Accelerated Innovation: The New Challenge From China, in: MIT Sloan Management Review, 55 (4), 27–34. Williamson, P. J. und Yin, E. (2014): Accelerated Innovation: The New Challenge From China, in: MIT Sloan Management Review, 55 (4), 27–34.
go back to reference Yip, G. und McKern, B. (2014): Innovation in emerging markets – the case of China, in: International Journal of Emerging Markets, 9 (1), 2–10. Yip, G. und McKern, B. (2014): Innovation in emerging markets – the case of China, in: International Journal of Emerging Markets, 9 (1), 2–10.
go back to reference Zenglein, M. J. und Holzmann, A. (2019): Evolving Made in China 2025: China’s industrial policy in the quest for global tech leadership, in: MERICS Papers on China, No. 8, Mercator Institute for China Studies, Berlin. Zenglein, M. J. und Holzmann, A. (2019): Evolving Made in China 2025: China’s industrial policy in the quest for global tech leadership, in: MERICS Papers on China, No. 8, Mercator Institute for China Studies, Berlin.
go back to reference ZVEI (2020): Die globale Elektroindustrie – Daten, Zahlen und Fakten. Zentralverband Elektrotechnik- und Elektronikindustrie e. V. (ZVEI), Frankfurt am Main. ZVEI (2020): Die globale Elektroindustrie – Daten, Zahlen und Fakten. Zentralverband Elektrotechnik- und Elektronikindustrie e. V. (ZVEI), Frankfurt am Main.
Metadata
Title
Wachstumschcancen für KMU auf internationalen Märkten
Author
Folker Rohlfing
Copyright Year
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-34700-0_10

Premium Partner