Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Chapter

10. Web-Analyse (Web-Analytics) – messen, analysieren und entscheiden

Authors : Ingo Kamps, Daniel Schetter

Published in: Performance Marketing

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Um die Effizienz von Performance-Marketing-Maßnahmen zu messen, werden entsprechende Tools benötigt – sogenannte Web-Analyse-Tools. Die Web-Analyse selbst befasst sich mit der Auswertung des Marketing-Erfolgs. So lässt sich beispielsweise erkennen, wie viele Besucher auf die eigene Seite kommen, was sie dort machen und wo sie die Seite wieder verlassen. Auch Transaktionen und ihre Herkunft werden auf diese Weise gemessen. Für eine noch exaktere Analyse von Performance-Marketing-Maßnahmen werden Attributionsmodelle benötigt, die in diesem Kapitel ebenfalls beschrieben werden.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Metadata
Title
Web-Analyse (Web-Analytics) – messen, analysieren und entscheiden
Authors
Ingo Kamps
Daniel Schetter
Copyright Year
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-18453-7_10