Skip to main content
Top

Hint

Swipe to navigate through the chapters of this book

2011 | OriginalPaper | Chapter

Why Enterprises Can’t Innovate: Helping Companies Learn Design Thinking

Author : Jon Innes

Published in: Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice

Publisher: Springer Berlin Heidelberg

share
SHARE

This paper describes the challenges of introducing design and innovation best practices into large companies focusing on enterprise software products. It proposes a theory for why existing companies tend to focus primarily on technical development factors while largely ignoring ease-of-use of the resulting solutions, and yet have been commercially successful to date. It also proposes that the market circumstances that have enabled this situation are likely to change as the market continues to mature. It then suggests methods for existing vendors to adapt to those changes and outlines the risks of not doing so.

To get access to this content you need the following product:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt 90 Tage mit der neuen Mini-Lizenz testen!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe



 


Jetzt 90 Tage mit der neuen Mini-Lizenz testen!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko





Jetzt 90 Tage mit der neuen Mini-Lizenz testen!

Metadata
Title
Why Enterprises Can’t Innovate: Helping Companies Learn Design Thinking
Author
Jon Innes
Copyright Year
2011
Publisher
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-21675-6_51