Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Chapter

Zur Relevanz der Marke aus Kunden- und Investorensicht

Authors : Moritz Dietl, Anna-Lena Horlacher

Published in: Brand Leadership im Tourismus

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Dieser Beitrag untersucht die zentrale Bedeutung von Marken im Tourismus seitens Kunden und Investoren. Er beleuchtet die thematische Relevanz sowie die Fragen, die dabei im Fokus stehen. Basierend auf einer umfassenden Datenanalyse werden die Auswirkungen von Marken auf die Entscheidungsfindung von Gästen und den Wert markengebundener gegenüber privatgeführter Hotelimmobilien aufgezeigt. Die Ergebnisse betonen die signifikante Rolle einer starken Marke für die Rentabilität von Hotelbetrieben und den Wert markengebundener Immobilien für Investoren. Diese Erkenntnisse unterstreichen die Notwendigkeit einer gezielten Markenstrategie im Tourismus und erweitern unser Verständnis von deren Bedeutung.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Zur Relevanz der Marke aus Kunden- und Investorensicht
Authors
Moritz Dietl
Anna-Lena Horlacher
Copyright Year
2025
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-45540-8_5

Premium Partner