Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Enhancing the Clustering of Student Performance Using the Variation in Confidence

verfasst von : Ani Aghababyan, Nicholas Lewkow, Ryan S. Baker

Erschienen in: Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

While prior research has typically treated student self-confidence as a static measure, confidence is not identical in all situations. We study the degree to which confidence varies over time using entropy, investigating whether high variation in confidence is more characteristic of highly confident or highly uncertain students, using data from 118,000 students working within 8 courses within the LearnSmart adaptive platform. We find that more confident students are also more consistent in their confidence. Confident students were more likely to answer correctly but also more likely to be overconfident, making unexpected mistakes. Finally, we develop interpretable clusters of students based on their confidence entropy, degree of over/underconfidence, and related variables.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Aghababyan, A., Lewkow, N., Baker, R.: Exploring the asymmetry of metacognition. In: Proceedings of the Seventh International Learning Analytics and Knowledge Conference, pp. 115–119. ACM, New York (2017) Aghababyan, A., Lewkow, N., Baker, R.: Exploring the asymmetry of metacognition. In: Proceedings of the Seventh International Learning Analytics and Knowledge Conference, pp. 115–119. ACM, New York (2017)
2.
Zurück zum Zitat Rousseeuw, P.J.: Silhouettes: a graphical aid to the interpretation and validation of cluster analysis. J. Comput. Appl. Math. 20, 53–65 (1987)CrossRef Rousseeuw, P.J.: Silhouettes: a graphical aid to the interpretation and validation of cluster analysis. J. Comput. Appl. Math. 20, 53–65 (1987)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Shannon, C.E.: Prediction and entropy of printed English. Bell Labs Tech. J. 30(1), 50–64 (1951)CrossRef Shannon, C.E.: Prediction and entropy of printed English. Bell Labs Tech. J. 30(1), 50–64 (1951)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Snow, E., Jacovina, M., Varner, L., Dai, J., McNamara, D.: 2014. Entropy: a stealth measure of agency in learning environments. In: Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining, pp. 241–244, Springer, Heidelberg (2014) Snow, E., Jacovina, M., Varner, L., Dai, J., McNamara, D.: 2014. Entropy: a stealth measure of agency in learning environments. In: Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining, pp. 241–244, Springer, Heidelberg (2014)
5.
Zurück zum Zitat Stone, A., Shiffman, S., Atienza, A., Nebeling, L.: The Science of Real-Time Data Capture: Self-Reports in Health Research. Oxford University Press, Oxford (2007) Stone, A., Shiffman, S., Atienza, A., Nebeling, L.: The Science of Real-Time Data Capture: Self-Reports in Health Research. Oxford University Press, Oxford (2007)
6.
Zurück zum Zitat Zusho, A., Pintrich, P.R., Coppola, B.: Skill and will: the role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. Int. J. Sci. Educ. 25(9), 1081–1094 (2003)CrossRef Zusho, A., Pintrich, P.R., Coppola, B.: Skill and will: the role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. Int. J. Sci. Educ. 25(9), 1081–1094 (2003)CrossRef
Metadaten
Titel
Enhancing the Clustering of Student Performance Using the Variation in Confidence
verfasst von
Ani Aghababyan
Nicholas Lewkow
Ryan S. Baker
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-91464-0_27