Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Enhancing the Use of Digital Model with Team-Based Learning Approach in Science Teaching

verfasst von : Bens Pardamean, Teddy Suparyanto, Suyanta, Eryadi Masli, Jerome Donovan

Erschienen in: Information and Communication Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study describes the introduction of digital models and team-based learning (TBL) for teaching science; in this case, the teaching of the magnetic induction portion of a physics class. This new approach required students’ active construction of knowledge as both an individual and team. Students were asked to begin their studies through the viewing of digital models in videos through an online learning portal. Camtasia Studio was utilized in creating video contains class material and experiments along with the teacher’s audio explanation. The TBL approach was implemented as the instructional strategy during in-class sessions. A portion of the classroom time was spent ensuring that students master the class material and a vast majority of class time was used for team assignments that focused on problem-based learning and simulating complex questions that the student would face as the course developed. The utilization of digital models and TBL improved the students’ ability to learn independently and to present their ideas coherently, transforming them into more engaged, independent learners, not just in science learning but also in their overall academic experience.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Enhancing the Use of Digital Model with Team-Based Learning Approach in Science Teaching
verfasst von
Bens Pardamean
Teddy Suparyanto
Suyanta
Eryadi Masli
Jerome Donovan
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-55032-4_26