Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

International Entrepreneurship and Management Journal 1/2015

Entrepreneurial sensegiving and the attention contract

Zeitschrift:
International Entrepreneurship and Management Journal > Ausgabe 1/2015
Autor:
Dave Valliere

Abstract

A process model is developed in which entrepreneurs enlist stakeholders for their new ventures. According to stakeholder theory, this challenge should be insurmountable due to the extreme uncertainties regarding the ability of the new ventures to generate sufficient rents. The new model comprises two stages of contract formation: an attention contract and an investment contract. During the attention contract stage entrepreneurs gain attention by engaging in narrative sensegiving that reduces the perceived uncertainties of the new venture. By offering re-enactment of the resources controlled by the stakeholders, entrepreneurs are able to provide a credible story of future rents and therefore persuade stakeholders to support the new venture.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

International Entrepreneurship and Management Journal 1/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise