Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2011 | Ausgabe 2/2011

International Entrepreneurship and Management Journal 2/2011

Entrepreneurship education and the creation of an enterprise culture: provisional results from an experiment in Egypt

Zeitschrift:
International Entrepreneurship and Management Journal > Ausgabe 2/2011
Autoren:
David A. Kirby, Nagwa Ibrahim

Abstract

The Global Entrepreneurship Monitor Report (2008) for Egypt identified education and training as one of the main constraining factors to entrepreneurship development and the creation of an entrepreneurial culture in the country. Of the 31 countries participating in the National Experts’ Survey, Egypt was ranked in last place in terms of the contribution of the education system and the number one recommendation was that it needs to be reformed. Hence, the study examines the Entrepreneurial Tendencies of students of business administration at the British University in Egypt using the Durham University General Enterprising Tendency Test. It reveals that the entrepreneurial propensity of the Egyptian students is somewhat higher than that of their counterparts in the UK, despite the prevailing traditional “knowledge acquisition” pedagogy. When exposed to a more entrepreneurial style of teaching and learning, the students’ GET scores increased by about 8 per cent over a 12 week period, suggesting that if a change in the educational paradigm could be effected, it should be possible to effect a change in the way students think and behave, thereby helping bring about an entrepreneurial culture. The study examines the brain dominance of the students and makes proposals for future research.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2011

International Entrepreneurship and Management Journal 2/2011 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wieviel digitale Transformation steckt im Informationsmanagement? Zum Zusammenspiel eines etablierten und eines neuen Managementkonzepts

Das Management des Digitalisierungsprozesses ist eine drängende Herausforderung für fast jedes Unternehmen. Ausgehend von drei aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen lesen Sie hier, welche generellen Themenfelder und konkreten Aufgaben sich dem Management im Rahmen dieses Prozesses stellen. Erfahren Sie hier, warum das Management der digitalen Transformation als separates Konzept zum Informationsmanagement zu betrachten
und so auch organisatorisch separiert zu implementieren ist. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise