Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2014 | Ausgabe 2/2014

Empirical Economics 2/2014

Estimating noncooperative and cooperative models of bargaining: an empirical comparison

Zeitschrift:
Empirical Economics > Ausgabe 2/2014
Autoren:
Masanori Mitsutsune, Takanori Adachi

Abstract

This paper examines the issue of model selection in studies of strategic situations. In particular, we compare estimation results from a noncooperative formulation of government formulation à la (Baron and Ferejohn in Am Poli Sci Rev 87:34–47, 1989) with those from two alternative cooperative formulations (Nash in Econometrica 18:155–162, 1950; Shapley and Shubik in Am Poli Sci Rev 48:787–792, 1954). Although the estimates of the ministerial ranking are similar, statistical testing suggests that the noncooperative formulation is best fitted to the observed data among the alternative models. This result implies that modeling the noncooperative structure in bargaining situations is crucially important at the risk of possibly misspecifying the details of the game.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2014

Empirical Economics 2/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise